برهان

قُلْ هاتُوا بُرْهانَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ صادِقین‏ /البقرة ۱۱۱
يكشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۱، ۰۲:۱۲ ب.ظ

پاسخ به شبهاتی در زمینه واقعه عاشورا و امام حسین(ع)، قسمت اول: آب

السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِی حَلَّتْ بِفِنَائِکَ عَلَیْکَ مِنِّی سَلَامُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهَارُ وَ لَا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنِّی لِزِیَارَتِکَ السَّلَامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلِیِ‏  بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلَى أَصْحَابِ الْحُسَیْن‏

اللَّهُمَّ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِکَ اللَّهُمَّ الْعَنِ الْعِصَابَةَ الَّتِی جَاهَدَتِ الْحُسَیْنَ وَ شَایَعَتْ وَ بَایَعَتْ وَ تَابَعَتْ عَلَى قَتْلِهِ اللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمِیعا

ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت أباعبدالله الحسین(ع) به پیشگاه قطب عالم امکان عدالت گستر جهان منتقم خون حسین(ع) و فاطمه(س) حضرت بقیة الله الأعظم(روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه فداه)  تمامی شیعیان و آزادگان جهان؛ در بک سلسله مطالب قصد داریم به پاسخ به شبهاتی در زمینه امام حسین(ع) و واقعه عاشورا بپردازیم. إن شاء الله سعی می کنیم تا روز عاشورا هر روز به یک شبهه پاسخ دهیم.

شبهه اول: مسأله آب

این شبهه می خواهد بگوید که اینکه شیعیان ادعا می کنند در کربلا آب نبوده و اصحاب تشنه بوده اند؛ دروغ است و به راحتی اصحاب می توانستند به آب دسترسی پیدا کنند. این شبهه با ادبیات های مختلف مطرح می شود. یکی از معروفترین متن ها در این زمینه به همراه پاسخ ارائه می شود:

متن شبهه:

کربلا صحرا نبود ، جلگه بود ... هوا گرم نبود ، سرد بود !

دهم عاشورای سال 61 هجری قمری برابر با 21 مهرماه سال 59 هجری شمسی است....بله عاشورا در فصل پاییز بود !!!

در این ماه از سال هوا رو به سردی میگذارد لازم به توضیح است که در زمانی که زمین اینقدر آلوده نبوده ، هوا از نیمه دوم شهریور ماه رو بسردی گذاشته و در مهرماه کاملا خنک بوده است . عراق سرزمینی جلگه ای و حاصلخیز میباشد و یافتن کویری خشک و بی آب و علف ( آنگونه که شیعیان میگویند )در آن سخت است.

کربلا دقیقا در کنار رود فرات و تقریبا در مدار جغرافیایی شهر اصفهان قرار دارد و خشک بودن و بیابانی بودن آن در سال 680میلادی کمی نامحتمل است !

رودخانه فرات یکی از پرآب ترین رودخانه های منطقه است که عرض آن در بعضی از نقاط به چند کیلومتر هم می رسد ، پس چگونه ادعا می شود که این رود را سپاه یزید بر سپاه امام حسین بسته است ؟؟؟

در جلگه حاصلخیز کربلا با کندن 4 الی 5 متر می توان به آب رسید. آیا آن 72 تن توانایی کندن زمین را نداشتند ؟؟؟

سپاه حسین بن علی که با کاروانی از شتر ها به آنجا آمده بودند ، آیا نمی توانستند با شیر شتر هایشان از عطش خود و فرزندانشان بکاهند ؟؟؟

پاسخ شبهه:

1ـ دو نفر اسب سوار داشتند بر سر اینکه اسب، چند دندان دارد با هم بحث و جدل می کردند؛ فرد سومی گفت: خوب این همه بحث و جدل برای چیست؟ از اسب بیایید پایین و دندان اسب را بشمارید.

کربلا که گم نشده، الحمد لله راه هم که باز است؛ البته اگر بابا بزرگ و مامان بزرگ طرّاحان این شبهه، یعنی آمریکا و وهّابی ها ترورتان نکنند. الآن هم که اواخر پاییز است؛ یعنی از مهرماه خیلی گذشته؛ ولی مهمّ نیست، بروید زیاد نه، فقط سه، چهار روزی بدون آب، در اطراف کربلا ساکن شوید تا بفهمید که یک من ماست چقدر کره می دهد؟! به خودتان بیل و کلنگ هم ببرید؛ اگر توانستید از بیابانهای کربلا آب دربیاوید، کشور عراق حتماً به شما جایزه هم می دهد.

2ـ در شبهه آمده: «عراق سرزمینی جلگه ای و حاصلخیز میباشد و یافتن کویری خشک و بی آب و علف ( آنگونه که شیعیان میگویند )در آن سخت است.»

اگر کسی کور نباشد، می بیند که اطراف کربلا، سراسر ماسه زار است نه منطقه ی جلگه ای؛ بلی داخل شهر، مقداری آباد است؛ امّا به زور بشر نه به صورت طبیعی. شهر یزد خودمان یا شهر قم هم آباد هستند؛ امّا وقتی از شهر فاصله می گیرید، چیزی جز کویر نمی بینید. اگر مسیر تهران قم را طیّ نموده باشید، می فهمید چه می گویم. تازه قم، خیلی از اصفهان بالاتر است؛ و به قطب نزدیکتر می باشد. اطراف یزد که نگو و نپرس.

به نظرتان این همه گرد و غبار که چند سالی است کشورمان را در بر می گیرد، از کجا می آید؟ از همین کشور عراق که، طرّاح شبهه آن را سرزمینی جلگه ای و حاصلخیز معرّفی کرده است. بلی مناطقی از عراق، حاصلخیز است؛ امّا نه کربلا. مگر هر جا روردخانه است، بناست که خوش آب و هوا باشد؟ وقتی کوهی نباشد، بخار آب رودخانه سریعاً پراکنده می شود و نمی گذارد که هوای منطقه مرطوب شود. در همین شهر قم، رودخانه ی قمرود جریان داشته و دارد. امّا اطراف آن اثری از سر سبزی نیست، مگر آنجا که بشر، با زور پمپ آب رودخانه را به زمینها رسانده است.

آنها که کربلا رفته اند می دانند که استان کربلا، استانی کاملا خشک است؛ نه به خاطر نبود آب، بلکه به خاطر ماسه ای بودن آن؛ و به خاطر نبود کوه های بلند در اطرافش.

جالب است بدانید که در کشور عراق، دو صحرای بزرگ وجود دارد؛ یکی صحرای سوریّه و دیگری صحرای الحجاره نام دارد؛ و کربلا در انتهای این دو صحرا جا گرفته است.

برای مشاهده ی اطّلاعات دقیقتر به آدرس مقابل مراجعه فرمایید. http://www.jasjoo.com/books/countries/%d8%b9%d8%b1%d8%a7%d9%82

در این آدرس، در مورد کشور عراق چنین آمده است. «بیابان جنوب غربی، تقریباً نصف مساحت عراق را پوشانده است ؛ ... آب و هوا‌ : تابستانهای با دمای بیش از 40 درجه‌ی سانتیگراد، خشک و بسیار گرم است.»

عراق، از مرز ترکیه گرفته تا مرز سوریّه و اردن و عربستان، کلّاً منطقه ای است بیابانی. اگر به نقشه ای که در آدرس فوق آمده نظر فرمایید، می بینید که بیش از نصف کشور عراق، بیابان است. آنگاه این طرّاح شبهه ی کذّاب ادّعا می کند که: « یافتن کویری خشک و بی آب و علف ( آنگونه که شیعیان میگویند )در آن سخت است.»

3ـ امّا دمای هوای کربلا

در تاریخ 28 آبان سال 90، ساعت هفت شب. دمای کربلا، 15 درجه ی سانتیگراد بالای صفر بود. دقیقاً در همان زمان، اصفهان 11 درجه و شهر یزد، 17 درجه بود.

متأسفانه هوای مهرماه کربلا را نتوانستم دقیقاً به دست بیاورم؛ امّا دوستی می گفت: «نیمه های مهرماه، کربلا بودم؛ آب و هوای مهرماه کربلا، تقریباً مثل آب و هوای مرداد ماه تهران بود.»

4ـ جغرافی دانان قدیم چه گفته اند؟

یاقوت حموی ـ از جغرافی دانان قدیم ـ  ذیل واژه کربلا می‌نویسد:

«اما مبدأ اشتقاق این کلمه (کربلا) یا کربله به معنای «سستی پاها» است، بدین جهت که سرزمین کربلاست و شن‌زار است یا از «کربلت الحنطه» یعنی «گندم از کاه و کثافات پاک کردم»، می باشد؛ بدین مناسبت که آن زمین از ریگ‌های درشت و درخت پاک بوده است.» (معجم البلدان، شهاب الدین ابو عبد الله یاقوت بن عبد الله الحموى ،ج4، ص445، بیروت، دار صادر، ط الثانیة، 1995)

5ـ آیا می دانید صحرای گبی کجاست؟

صحرای گبی،  پنجمین بیابان بزرگ جهان است. محدوده ی گستردگی این بیابان، دو کشور است؛ و بخش‌های شمالی و شمال غربی چین و جنوبی مغولستان را پوشش می دهد.»

حال می دانید شمال و شمال غرب چین و جنوب مغولستان کجای زمین است؟

در زیر کشور روسیه، و فقط مقدار کمی پایینتر از سیبری.

این بیابان، در مدار عرضی، 48 درجه ی شمالی است؛ یعنی 16 درجه از کربلا بالاتر؛ یعنی 16 درجه از کربلا، به قطب شمال نزدیکتر و به همان اندازه از خطّ استوا دورتر.

اگر به صرف، بالا بودن مدار شمالی، منطقه ای از بیابانی بودن، خارج می شد، صحرای گبی باید بیابانی نمی بود؛ امّا برخلاف انتظار، پنجمین بیابان بزرگ دنیاست.

6ـ عرض جغرافیایی اصفهان و یزد، تقریباً یکسان است. صحرای طبس، در استان یزد، یک صحرای خشک و بی آب و علف است، و دقیقاً روی همان عرض جغرافیایی اصفهان می باشد. امّا آب و هوای اصفحان کجا و آب هوای صحرای سوزان طبس کجا؟

ویکی پدیا در در مورد طبس چنین نوشته است: «شهر طَبَس، مرکز شهرستان طبس، شهری کویری است در شمال شرقی استان یزد ایران. این شهر پیشتر، جزئی از استان خراسان بود.این شهر در مدار ۳۳ درجه و ۳۵ دقیقه شمالی و نصف‌النهار ۵۶ درجه و ۵۵ دقیقه شرقی، در منطقه‌ای با آب و هوای بیابانی واقع شده‌است. ارتفاع شهر طبس از سطح دریا حدود ۶۹۰ متر است. ... دور بودن شهر طبس از شهرهای حاصل‌خیز و سختی راه کویر، جابه‌جایی هرگونه کالای فاسدشدنی به طبس را ناممکن می‌نمود و بنابر این مردم طبس میوه و سبزی خود را در محل تولید می‌کردند.»

طبس در مدار عرضی  تقریباً  33 درجه ی شمالی قرار گرفته است. و شهر کربلا در مدار عرضی تقریباً 32 درجه ی شمالی؛ یعنی طبس حتی از کربلا هم نسبت به خطّ استوا دور تر است؛ امّا این گونه خشک و بیابانی و سوزان می باشد.

7ـ آیا مقایسه ی کربلا و اصفهان درست است؟

ویکی پدیا در مورد اصفهان چنین گفته است: «اقلیم شهر اصفهان در شمال و شرق از منطقه کویری تاثیر گرفته و در جنوب به جهت وجود کوه صفه از هوای خنک تری بهره مند است. آب و هوای اصفهان به طور کلی معتدل و خشک است و مقدار بارش باران و برف به نسبت کمی دارد. حداکثر درجه حرارت در تابستان ۴۰ درجه سانتی گراد است که تابستانهایی گرم و خشک را می سازد.»

البته اصفهان، کمتر به 40 درجه می رسد؛ در حالی که کربلا، در تابستان، اصلاً 40 درجه پایین نمی آید و دمای آن تا 48 درجه هم می رسد.

البته خود اصفهان هم نیمه کویری است.

ویکی پدیا گفته است: «اصفهان در ۴۲۵ کیلومتری تهران و در جنوب این شهر قرار دارد. شهر اصفهان دارای طول جغرافیایی ۵۱ درجه و ۳۹دقیقه و ۴۰ ثانیه شرقی و عرض جغرافیایی ۳۲ درجه و ۳۸ دقیقه و ۳۰ ثانیه شمالی می باشد. محدوده شهری آن به چهارده منطقه شهری تقسیم می شود و در خارج از محدوده شهری نیز از غرب به سمت خمینی شهر و نجف آباد، از جنوب کوه صفه و سپاهان شهر، از سمت شمال به شاهین شهر و از شرق نیز به منطقه بیابانی منتهی می شود.»

باز گفته است: «این شهر در منطقه‌ای نیمه ‌کویری در مرکز ایران و در کنار رودخانهٔ زاینده‌رود قرار گرفته، و از مراکز گردشگری، فرهنگی و اقتصادی ایران محسوب می شود.»

ویکی پدیا، میانگین دمای سالانه کربلا را 30 درجه گفته است؛ در حالی که میانگین دمای سالانه ی اصفهان را 16 درجه ثبت نموده است.

8ـ این کذّابین می گویند: «چگونه ادعا می شود که این رود را سپاه یزید بر سپاه امام حسین بسته است ؟؟؟»

شیعه کجا گفته که سپاه یزید، رودخانه را بسته بود؟ سپاه چند هزار نفری یزید، اوّلاً خود سپاه کمتر از صد نفری امام حسین(ع) را محاصره نمود بود. ثانیاً در کنار شریعه سارباز گماشته بود. و شریعه جایی از روردخانه است که حالت شیب دارد و می توان از آن قسمت، وارد رودخانه شد. از جاهای دیگر رودخانه، به علّت اینکه حالت پرتگاه مانند دارد، نمی توان به راحتی واردش شد.

یاران امام حسین(ع) برای آوردن آب، باید ابتدا حلقه ی محاصره را می شکستند تا بتوانند به رودخانه برسند؛ آنگاه باید با سربازانی که شریعه را بسته بودند جنگ می کردند تا بتوانند وارد رودخانه شده آب بردارند.

حالا کجای این جریان، غیر معقول است؟ طرّاح شبهه جوری سخن گفته که انگار، سپاه یزید اطراف کلّ رودخانه سرباز گذاشته اند. ابتدا تصویری غلط از ادّعای شیعه ارائه می کند، و آنگاه آن تصویر قلّابی را می کوبد.

9ـ گفته است: «در جلگه حاصلخیز کربلا با کندن 4 الی 5 متر می توان به آب رسید.»

اگر طرّاح شبهه مرد است، بیاید برویم در بیابانهای اطراف کربلا، بیل و کلنگ هم به او می دهیم؛ به جای سه روز، ده روز هم به او مهلت می دهیم؛ هر چند نفر هم که می خواهد با خودش بیاورد، تا زمین را بکنند، اگر به آب رسیدند، ما از مذهبمان دست بر می داریم؛ و اگر نرسیدند، همانجا از بی آبی تلف شوند.

فرات، از کربلا می گذرد، از کربلا نمی جوشد. این رودخانه از کوههای ترکیه جاری می شود و از کربلا عبور می کند. لذا پر آب بودن آن، ربطی به زمین کربلا ندارد.

 10ـ در شبهه آمده: «سپاه حسین بن علی که با کاروانی از شتر ها به آنجا آمده بودند ، آیا نمی توانستند با شیر شتر هایشان از عطش خود و فرزندانشان بکاهند ؟؟؟»

اوّلاً از کجا معلوم که با شتر آمده بودند؟

ثانیاً مگر هر شتری شیر می دهد؟ برای مسافرت، اغلب از شتر نر یا شتر ماده ای که بچّه ندارد استفاده می کنند. چون شتری که بچّه دارد، اگر بچّه اش را نیاورند، نافرمانی می کند؛ و اگر بچّه اش را بیاورند، خود آن بچّه شتر، وبال گردن است.

ثالثاً به فرض هم که برخی شترها شیر می داده اند، اوّلاً شیر چند تا شتر، کفاف نزدیک صد نفر مرد و بیش از این تعداد زن و بچّه را نمی دهد. ثانیاً مگر شیر، آب است؟ شیر، غذاست نه آب. لذا جلوی تشنگی را هم نمی گیرد.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه مطالعه مقاله «مسأله آب در کربلا» نوشته آقای دکتر اصغر فروغی که پیش شماره 4 نشریه «تاریخ در آئینه پژوهش» منتشر شده است مفید می باشد.

لینک مقاله از اینجا قابل دسترسی است.

سخن آخر:

جریان عاشورا در بسیاری از کتب تاریخی که مورّخان اهل سنّت نوشته اند، مطابق با آنچه شیعه نوشته، ثبت شده است. لذا انکار این واقعه، صرفاً انکار شیعه نیست، بلکه انکار اکثر کتب تاریخی اهل سنّت نیز هست.

بلکه انکار عاشورا، مستلزم انکار درصد بالایی از تاریخ گذشته ی بشری است. چون در تاریخ، کمتر حادثه ای است که نزد مورّخان، به اندازه ی حادثه ی عاشورا، روشن و مسلّم باشد. پس اگر بتوان در وقوع عاشورا و ویژگی های آن، تردید نمود، باید در کلّ تاریخ بتوان تردید کرد.

ادامه دارد...



نوشته شده توسط محمد
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

برهان

قُلْ هاتُوا بُرْهانَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ صادِقین‏ /البقرة ۱۱۱
بسم الله الرحمن الرحیم

در این وب‌نوشت سعی بر این داریم که شبهات موجود و رایجی که در مورد دین وجود دارد را بررسی، و پاسخ مناسبی برای آن‌ها پیدا کنیم.

مسلم است که پاسخ‌ها ممکن است ناقص بوده و یا قانع‌کننده نباشند و یا حتا ایرادی به نحوهٔ استدلال آن‌ها وارد باشد. در مورد هر یک از پاسخ‌ها اگر سؤال و یا شبههٔ جدیدی برای‌تان ایجاد شد، آن‌ها را در ذیل همان مطلب عنوان کنید.

در صورت تمایل به همکاری یا ارائهٔ پیشنهاد، با ما تماس بگیرید.
جهت طرح مسائل حدیثی-دینی-اعتقادی خود اعم از پرسش از صحت و سقم یک حدیث یا شبهات اعتقادی خویش از طریق تلگرام میتوانید با یوزرنیم m26011438@ در ارتباط باشید.

مشترک خوراک (فید) شوید

حمایت می‌کنیم

آخرین مطالب

آخرین نظرات

السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِی حَلَّتْ بِفِنَائِکَ عَلَیْکَ مِنِّی سَلَامُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهَارُ وَ لَا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنِّی لِزِیَارَتِکَ السَّلَامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلِیِ‏  بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلَى أَصْحَابِ الْحُسَیْن‏

اللَّهُمَّ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِکَ اللَّهُمَّ الْعَنِ الْعِصَابَةَ الَّتِی جَاهَدَتِ الْحُسَیْنَ وَ شَایَعَتْ وَ بَایَعَتْ وَ تَابَعَتْ عَلَى قَتْلِهِ اللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمِیعا

ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت أباعبدالله الحسین(ع) به پیشگاه قطب عالم امکان عدالت گستر جهان منتقم خون حسین(ع) و فاطمه(س) حضرت بقیة الله الأعظم(روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه فداه)  تمامی شیعیان و آزادگان جهان؛ در بک سلسله مطالب قصد داریم به پاسخ به شبهاتی در زمینه امام حسین(ع) و واقعه عاشورا بپردازیم. إن شاء الله سعی می کنیم تا روز عاشورا هر روز به یک شبهه پاسخ دهیم.

شبهه اول: مسأله آب

این شبهه می خواهد بگوید که اینکه شیعیان ادعا می کنند در کربلا آب نبوده و اصحاب تشنه بوده اند؛ دروغ است و به راحتی اصحاب می توانستند به آب دسترسی پیدا کنند. این شبهه با ادبیات های مختلف مطرح می شود. یکی از معروفترین متن ها در این زمینه به همراه پاسخ ارائه می شود:

متن شبهه:

کربلا صحرا نبود ، جلگه بود ... هوا گرم نبود ، سرد بود !

دهم عاشورای سال 61 هجری قمری برابر با 21 مهرماه سال 59 هجری شمسی است....بله عاشورا در فصل پاییز بود !!!

در این ماه از سال هوا رو به سردی میگذارد لازم به توضیح است که در زمانی که زمین اینقدر آلوده نبوده ، هوا از نیمه دوم شهریور ماه رو بسردی گذاشته و در مهرماه کاملا خنک بوده است . عراق سرزمینی جلگه ای و حاصلخیز میباشد و یافتن کویری خشک و بی آب و علف ( آنگونه که شیعیان میگویند )در آن سخت است.

کربلا دقیقا در کنار رود فرات و تقریبا در مدار جغرافیایی شهر اصفهان قرار دارد و خشک بودن و بیابانی بودن آن در سال 680میلادی کمی نامحتمل است !

رودخانه فرات یکی از پرآب ترین رودخانه های منطقه است که عرض آن در بعضی از نقاط به چند کیلومتر هم می رسد ، پس چگونه ادعا می شود که این رود را سپاه یزید بر سپاه امام حسین بسته است ؟؟؟

در جلگه حاصلخیز کربلا با کندن 4 الی 5 متر می توان به آب رسید. آیا آن 72 تن توانایی کندن زمین را نداشتند ؟؟؟

سپاه حسین بن علی که با کاروانی از شتر ها به آنجا آمده بودند ، آیا نمی توانستند با شیر شتر هایشان از عطش خود و فرزندانشان بکاهند ؟؟؟

پاسخ شبهه:

1ـ دو نفر اسب سوار داشتند بر سر اینکه اسب، چند دندان دارد با هم بحث و جدل می کردند؛ فرد سومی گفت: خوب این همه بحث و جدل برای چیست؟ از اسب بیایید پایین و دندان اسب را بشمارید.

کربلا که گم نشده، الحمد لله راه هم که باز است؛ البته اگر بابا بزرگ و مامان بزرگ طرّاحان این شبهه، یعنی آمریکا و وهّابی ها ترورتان نکنند. الآن هم که اواخر پاییز است؛ یعنی از مهرماه خیلی گذشته؛ ولی مهمّ نیست، بروید زیاد نه، فقط سه، چهار روزی بدون آب، در اطراف کربلا ساکن شوید تا بفهمید که یک من ماست چقدر کره می دهد؟! به خودتان بیل و کلنگ هم ببرید؛ اگر توانستید از بیابانهای کربلا آب دربیاوید، کشور عراق حتماً به شما جایزه هم می دهد.

2ـ در شبهه آمده: «عراق سرزمینی جلگه ای و حاصلخیز میباشد و یافتن کویری خشک و بی آب و علف ( آنگونه که شیعیان میگویند )در آن سخت است.»

اگر کسی کور نباشد، می بیند که اطراف کربلا، سراسر ماسه زار است نه منطقه ی جلگه ای؛ بلی داخل شهر، مقداری آباد است؛ امّا به زور بشر نه به صورت طبیعی. شهر یزد خودمان یا شهر قم هم آباد هستند؛ امّا وقتی از شهر فاصله می گیرید، چیزی جز کویر نمی بینید. اگر مسیر تهران قم را طیّ نموده باشید، می فهمید چه می گویم. تازه قم، خیلی از اصفهان بالاتر است؛ و به قطب نزدیکتر می باشد. اطراف یزد که نگو و نپرس.

به نظرتان این همه گرد و غبار که چند سالی است کشورمان را در بر می گیرد، از کجا می آید؟ از همین کشور عراق که، طرّاح شبهه آن را سرزمینی جلگه ای و حاصلخیز معرّفی کرده است. بلی مناطقی از عراق، حاصلخیز است؛ امّا نه کربلا. مگر هر جا روردخانه است، بناست که خوش آب و هوا باشد؟ وقتی کوهی نباشد، بخار آب رودخانه سریعاً پراکنده می شود و نمی گذارد که هوای منطقه مرطوب شود. در همین شهر قم، رودخانه ی قمرود جریان داشته و دارد. امّا اطراف آن اثری از سر سبزی نیست، مگر آنجا که بشر، با زور پمپ آب رودخانه را به زمینها رسانده است.

آنها که کربلا رفته اند می دانند که استان کربلا، استانی کاملا خشک است؛ نه به خاطر نبود آب، بلکه به خاطر ماسه ای بودن آن؛ و به خاطر نبود کوه های بلند در اطرافش.

جالب است بدانید که در کشور عراق، دو صحرای بزرگ وجود دارد؛ یکی صحرای سوریّه و دیگری صحرای الحجاره نام دارد؛ و کربلا در انتهای این دو صحرا جا گرفته است.

برای مشاهده ی اطّلاعات دقیقتر به آدرس مقابل مراجعه فرمایید. http://www.jasjoo.com/books/countries/%d8%b9%d8%b1%d8%a7%d9%82

در این آدرس، در مورد کشور عراق چنین آمده است. «بیابان جنوب غربی، تقریباً نصف مساحت عراق را پوشانده است ؛ ... آب و هوا‌ : تابستانهای با دمای بیش از 40 درجه‌ی سانتیگراد، خشک و بسیار گرم است.»

عراق، از مرز ترکیه گرفته تا مرز سوریّه و اردن و عربستان، کلّاً منطقه ای است بیابانی. اگر به نقشه ای که در آدرس فوق آمده نظر فرمایید، می بینید که بیش از نصف کشور عراق، بیابان است. آنگاه این طرّاح شبهه ی کذّاب ادّعا می کند که: « یافتن کویری خشک و بی آب و علف ( آنگونه که شیعیان میگویند )در آن سخت است.»

3ـ امّا دمای هوای کربلا

در تاریخ 28 آبان سال 90، ساعت هفت شب. دمای کربلا، 15 درجه ی سانتیگراد بالای صفر بود. دقیقاً در همان زمان، اصفهان 11 درجه و شهر یزد، 17 درجه بود.

متأسفانه هوای مهرماه کربلا را نتوانستم دقیقاً به دست بیاورم؛ امّا دوستی می گفت: «نیمه های مهرماه، کربلا بودم؛ آب و هوای مهرماه کربلا، تقریباً مثل آب و هوای مرداد ماه تهران بود.»

4ـ جغرافی دانان قدیم چه گفته اند؟

یاقوت حموی ـ از جغرافی دانان قدیم ـ  ذیل واژه کربلا می‌نویسد:

«اما مبدأ اشتقاق این کلمه (کربلا) یا کربله به معنای «سستی پاها» است، بدین جهت که سرزمین کربلاست و شن‌زار است یا از «کربلت الحنطه» یعنی «گندم از کاه و کثافات پاک کردم»، می باشد؛ بدین مناسبت که آن زمین از ریگ‌های درشت و درخت پاک بوده است.» (معجم البلدان، شهاب الدین ابو عبد الله یاقوت بن عبد الله الحموى ،ج4، ص445، بیروت، دار صادر، ط الثانیة، 1995)

5ـ آیا می دانید صحرای گبی کجاست؟

صحرای گبی،  پنجمین بیابان بزرگ جهان است. محدوده ی گستردگی این بیابان، دو کشور است؛ و بخش‌های شمالی و شمال غربی چین و جنوبی مغولستان را پوشش می دهد.»

حال می دانید شمال و شمال غرب چین و جنوب مغولستان کجای زمین است؟

در زیر کشور روسیه، و فقط مقدار کمی پایینتر از سیبری.

این بیابان، در مدار عرضی، 48 درجه ی شمالی است؛ یعنی 16 درجه از کربلا بالاتر؛ یعنی 16 درجه از کربلا، به قطب شمال نزدیکتر و به همان اندازه از خطّ استوا دورتر.

اگر به صرف، بالا بودن مدار شمالی، منطقه ای از بیابانی بودن، خارج می شد، صحرای گبی باید بیابانی نمی بود؛ امّا برخلاف انتظار، پنجمین بیابان بزرگ دنیاست.

6ـ عرض جغرافیایی اصفهان و یزد، تقریباً یکسان است. صحرای طبس، در استان یزد، یک صحرای خشک و بی آب و علف است، و دقیقاً روی همان عرض جغرافیایی اصفهان می باشد. امّا آب و هوای اصفحان کجا و آب هوای صحرای سوزان طبس کجا؟

ویکی پدیا در در مورد طبس چنین نوشته است: «شهر طَبَس، مرکز شهرستان طبس، شهری کویری است در شمال شرقی استان یزد ایران. این شهر پیشتر، جزئی از استان خراسان بود.این شهر در مدار ۳۳ درجه و ۳۵ دقیقه شمالی و نصف‌النهار ۵۶ درجه و ۵۵ دقیقه شرقی، در منطقه‌ای با آب و هوای بیابانی واقع شده‌است. ارتفاع شهر طبس از سطح دریا حدود ۶۹۰ متر است. ... دور بودن شهر طبس از شهرهای حاصل‌خیز و سختی راه کویر، جابه‌جایی هرگونه کالای فاسدشدنی به طبس را ناممکن می‌نمود و بنابر این مردم طبس میوه و سبزی خود را در محل تولید می‌کردند.»

طبس در مدار عرضی  تقریباً  33 درجه ی شمالی قرار گرفته است. و شهر کربلا در مدار عرضی تقریباً 32 درجه ی شمالی؛ یعنی طبس حتی از کربلا هم نسبت به خطّ استوا دور تر است؛ امّا این گونه خشک و بیابانی و سوزان می باشد.

7ـ آیا مقایسه ی کربلا و اصفهان درست است؟

ویکی پدیا در مورد اصفهان چنین گفته است: «اقلیم شهر اصفهان در شمال و شرق از منطقه کویری تاثیر گرفته و در جنوب به جهت وجود کوه صفه از هوای خنک تری بهره مند است. آب و هوای اصفهان به طور کلی معتدل و خشک است و مقدار بارش باران و برف به نسبت کمی دارد. حداکثر درجه حرارت در تابستان ۴۰ درجه سانتی گراد است که تابستانهایی گرم و خشک را می سازد.»

البته اصفهان، کمتر به 40 درجه می رسد؛ در حالی که کربلا، در تابستان، اصلاً 40 درجه پایین نمی آید و دمای آن تا 48 درجه هم می رسد.

البته خود اصفهان هم نیمه کویری است.

ویکی پدیا گفته است: «اصفهان در ۴۲۵ کیلومتری تهران و در جنوب این شهر قرار دارد. شهر اصفهان دارای طول جغرافیایی ۵۱ درجه و ۳۹دقیقه و ۴۰ ثانیه شرقی و عرض جغرافیایی ۳۲ درجه و ۳۸ دقیقه و ۳۰ ثانیه شمالی می باشد. محدوده شهری آن به چهارده منطقه شهری تقسیم می شود و در خارج از محدوده شهری نیز از غرب به سمت خمینی شهر و نجف آباد، از جنوب کوه صفه و سپاهان شهر، از سمت شمال به شاهین شهر و از شرق نیز به منطقه بیابانی منتهی می شود.»

باز گفته است: «این شهر در منطقه‌ای نیمه ‌کویری در مرکز ایران و در کنار رودخانهٔ زاینده‌رود قرار گرفته، و از مراکز گردشگری، فرهنگی و اقتصادی ایران محسوب می شود.»

ویکی پدیا، میانگین دمای سالانه کربلا را 30 درجه گفته است؛ در حالی که میانگین دمای سالانه ی اصفهان را 16 درجه ثبت نموده است.

8ـ این کذّابین می گویند: «چگونه ادعا می شود که این رود را سپاه یزید بر سپاه امام حسین بسته است ؟؟؟»

شیعه کجا گفته که سپاه یزید، رودخانه را بسته بود؟ سپاه چند هزار نفری یزید، اوّلاً خود سپاه کمتر از صد نفری امام حسین(ع) را محاصره نمود بود. ثانیاً در کنار شریعه سارباز گماشته بود. و شریعه جایی از روردخانه است که حالت شیب دارد و می توان از آن قسمت، وارد رودخانه شد. از جاهای دیگر رودخانه، به علّت اینکه حالت پرتگاه مانند دارد، نمی توان به راحتی واردش شد.

یاران امام حسین(ع) برای آوردن آب، باید ابتدا حلقه ی محاصره را می شکستند تا بتوانند به رودخانه برسند؛ آنگاه باید با سربازانی که شریعه را بسته بودند جنگ می کردند تا بتوانند وارد رودخانه شده آب بردارند.

حالا کجای این جریان، غیر معقول است؟ طرّاح شبهه جوری سخن گفته که انگار، سپاه یزید اطراف کلّ رودخانه سرباز گذاشته اند. ابتدا تصویری غلط از ادّعای شیعه ارائه می کند، و آنگاه آن تصویر قلّابی را می کوبد.

9ـ گفته است: «در جلگه حاصلخیز کربلا با کندن 4 الی 5 متر می توان به آب رسید.»

اگر طرّاح شبهه مرد است، بیاید برویم در بیابانهای اطراف کربلا، بیل و کلنگ هم به او می دهیم؛ به جای سه روز، ده روز هم به او مهلت می دهیم؛ هر چند نفر هم که می خواهد با خودش بیاورد، تا زمین را بکنند، اگر به آب رسیدند، ما از مذهبمان دست بر می داریم؛ و اگر نرسیدند، همانجا از بی آبی تلف شوند.

فرات، از کربلا می گذرد، از کربلا نمی جوشد. این رودخانه از کوههای ترکیه جاری می شود و از کربلا عبور می کند. لذا پر آب بودن آن، ربطی به زمین کربلا ندارد.

 10ـ در شبهه آمده: «سپاه حسین بن علی که با کاروانی از شتر ها به آنجا آمده بودند ، آیا نمی توانستند با شیر شتر هایشان از عطش خود و فرزندانشان بکاهند ؟؟؟»

اوّلاً از کجا معلوم که با شتر آمده بودند؟

ثانیاً مگر هر شتری شیر می دهد؟ برای مسافرت، اغلب از شتر نر یا شتر ماده ای که بچّه ندارد استفاده می کنند. چون شتری که بچّه دارد، اگر بچّه اش را نیاورند، نافرمانی می کند؛ و اگر بچّه اش را بیاورند، خود آن بچّه شتر، وبال گردن است.

ثالثاً به فرض هم که برخی شترها شیر می داده اند، اوّلاً شیر چند تا شتر، کفاف نزدیک صد نفر مرد و بیش از این تعداد زن و بچّه را نمی دهد. ثانیاً مگر شیر، آب است؟ شیر، غذاست نه آب. لذا جلوی تشنگی را هم نمی گیرد.

جهت مطالعه بیشتر در این زمینه مطالعه مقاله «مسأله آب در کربلا» نوشته آقای دکتر اصغر فروغی که پیش شماره 4 نشریه «تاریخ در آئینه پژوهش» منتشر شده است مفید می باشد.

لینک مقاله از اینجا قابل دسترسی است.

سخن آخر:

جریان عاشورا در بسیاری از کتب تاریخی که مورّخان اهل سنّت نوشته اند، مطابق با آنچه شیعه نوشته، ثبت شده است. لذا انکار این واقعه، صرفاً انکار شیعه نیست، بلکه انکار اکثر کتب تاریخی اهل سنّت نیز هست.

بلکه انکار عاشورا، مستلزم انکار درصد بالایی از تاریخ گذشته ی بشری است. چون در تاریخ، کمتر حادثه ای است که نزد مورّخان، به اندازه ی حادثه ی عاشورا، روشن و مسلّم باشد. پس اگر بتوان در وقوع عاشورا و ویژگی های آن، تردید نمود، باید در کلّ تاریخ بتوان تردید کرد.

ادامه دارد...

نظرات  (۱۱۴)

عالی بود...
این شبهه را از خودت درآوردی کجا دیگر کسی این حرف را زده است؟
دستتان درد نکند
همانطور که می دانید نام دیگر کربلا"طف" می باشد در کتب لغت در تبیین معنای واژه طفّ عباراتی آمده است مثل: «الشاطىء: کناره یا ساحل»(52)« المَکَانُ المُرْتفِعُ: مکان بلند»(53)، «طفّفت بفلانٍ موضعَ کذا، أی رفعتُهُ إلیه: ... یعنی ترفیع دادم فلانی را به فلان مقام»(54) . پس طفّ می تواند به معنای کناره، ساحل یا مکان مرتفع باشد. اگر به سرزمین کربلا هم «طفّ» گفته می شود، بخاطر اینست که از یک سو در کنار شریعه واقع شده و از سوی دیگر تمام سطح آن یا مواضعی از آن مرتفع می باشد، چنانکه از عبارت تاج العروس فی من جواهر القاموس این معنا به ذهن می رسد. «طَفُّ الفُراتِ: ما ارْتَفَع منه من الجانِبِ»(55)
پس در صورتی که وجه تسمیّه کربلا به طفّ بخاطر ارتفاع آن از سطح آب باشد، ممکن نیست با کندن چند متر به آب رسید. علاوه بر این، خیام اهل بیت(ع) نیز در مکانی بوده که از سطح قتلگاه مرتفع تر است. و در صورتی که وجه تسمیّه کربلا به طفّ بخاطر ساحلی بودن آن باشد، نزدیک بودن نهر علقمه که انشعاب کوچکی از فرات است تاثیر چندانی بر این وضعیّت ندارد.

۲۱ آبان ۹۲ ، ۰۱:۲۹ مجنون حسین
این شبهه رو اولین بار تو فیس بوک خوندم.خدا خیرت بده.الان شب هشتم محرم92 دعاگوی شما از شهربابک
دستت درد نکنه انقدر با اطمینان از وقایع حرف زدی که من فکر کردم از خاطراتت تعریف می کنی هرچند بعضی و قتها ادم تو صحت خاطرات خودش هم می مونه من جایی رو می شناسم که تا 7 سال پیش یک رودخانه پر آب بود و الان خشک شده حتی بافت گیاهی اونجا هم عوض شده قبلا وقتی تا فاصله 50 متری از رودخانه  حدود 45 سانتیمتر می کندی مثل چشمه آب بیرون می آمد در حالی که سرچشمه رودخانه جای دیگه بود شما چطور با این اطمینان از 1400 سال پیش حرف می زنی من کاری به درست و غلط حادثه کربلا ندارم اما این اطمینان شما رو هم قبول ندارم در حالی که تو عصر ارتباطات نمی تونی واقعیت یک جریان رو ار شایعه های اطرافش تشخیص بدی چطور رو حرفهای که مال 1400 سال پیشه اطمینان داری حرفهایی که بعضیهاش حتی با منطق یک بچه که بدون جبهه گیری بهش نگاه می کنه جور نیست و مسخره به نظر می یاد
پاسخ:
کجاهاش مثلاً؟ البته باید دید تعریف شما از منطق چیست؟ آیا منطق مادی و دنیایئ صرف مد نظر است یا منطقی که ناظر به آخرت است و خدا و دین و قبر و قیامت را نیز در نظر می گیرد؟
البته اگر جواب ما متناسب با شرایط امروز است؛ مطلب شبهه نیز متناسب با شرایط امروز است.
آفرین به توی بچه شیعه شیر پاک خورده.من که خیلی بهت حسودیم شد.بجای فحاشی تحقیق کردن یعنی شیعه علی وآل علی. این شبهه رو ازیه بنده خدا شنیدم.یه سوال  داشتم؟ گفت اعراب قرار گذاشتند هر کسی رو که حج رو ناقص رها کنه دشمن اسلام به حساب می آوردند.که من اصلا راجع بهش نشنیده بودم. راجع به حرف دوستمون بگم که گفت یه جایی رو میشناسه که خشکیده دقیقا کجا بود؟ کربلا اگر جلگه ای بود.چرا قبلش خالی از سکنه بود یا یه سری بادیه نشین داشت یا برخی از کاروانها ازش رد میشدند.چرا شهر که چی بگم روستا هم نمی شد.؟تمدن بینالنهرین به گوشتون خورده باشه میبینید که اونجا چیزی نبوده فقط به خاطر آقا امام حسین که حول مبارکشون شهر تشکیل شده دقیقا مثل قم که دمای هواش گاهی از بندر عباس و میناب هم بیشتر است . درود برحسین وعلی بن حسین ویاران او .ودرود خدا بر شما وشیعیان راستین او.
خدا خیرتون بده
اجرتون تو این شب عاشورا با سید الشهدا
حدود یک ساعت پیش ی لا مذهب واسه افسانه جلوه دادن واقعه کربلا همین شبهاتو مطرح کرد
خیلی ی لحظه بهم ریختم
دنبال  ی جواب میگشتم . واقعا مرسی
خیلی ممنونم از شما، با استفاده از مطالبتون تو یه سایتی به شبهاتی که یکی مطرح کرده بود جواب دادم
مرررررررررسی
پاسخ:
خواهش می کنم.
میشه لینک اون سایت رو هم لطف بفرمائید؟
بچه شیعه ی دانشمند و محقق.
ایکاش به جای بافتن یک سری خزعباات به هم می رفتی یک سری به میانگین دمای هوا در کربلا در ماههای مختلف سال میزدی. اینم لینکش
http://fa.climate-data.org/location/938933/
۳۰ مهر ۹۴ ، ۰۱:۳۷ در پاسخ به تقی
پروفسور اون که  فارسیه نوشته میانگین  دمای  کل سال 24 درجه نه مهرماه
حسین بخاطر قدرت کشته شد نه چیز دیگه اگه حسین میدانست اینجا کشته میشه چرا زن و بچه ها را با خودش برد.  اسلام و دین اسلام دروغ است جز حرف مفت چیز دیگری وجود نداره۶
عرب به زور شمشیر اسلام رو تو حلق ما فرو کردن حالا ما از اونا مسلمان تریم
متاسفم برای افراد سست مغز اگر حسینناحق است بعداین همه سال  اوازه مظلومیتش برجای نمی ماند  ایااین  چه قدرتیست که حاضر شود طفل شش ماه خود راقربانی کند.. حسین هدف داشت هدفی عظیم وهمه چیزش رادرراه خدا داد برای برپا داشتن نماز و سنت های پیغمبر درمقابل هوسرانی وشهوت های یزید و...
السلام علیک یا شهیدالله,,السلام علیک یا شهید العریان,,لعن الله علی اعدا الحسین و اصحابه 
لعنت خدا بر تکذیب کنندگان اهل بیت پیامبر(ص)....
ای کافر حربی مگر احادیث نورانی پیامبر اکرم را در مورد اهل بیت مخصوصا حسن وحسین(ع)نخوانده ای؟؟مگرنمیدانی که پیامبر قبل از شهادت امام حسین بارها حنجر مبارک آقا امام حسین را میبوسید وخبر شهادت و بریده شدن سرمبارک آقا را داده بود؟؟ای کذاب در ذکر مظلومیت حسین همین بس که بعداز گذشت۱۴۰۰سال تمام  دانشمندان و اساتید بزرگ حقیقت عاشورا را پذیرفته و امام حسین شیعه را سرمشق خودشان در زندگی قرار دادند........اما تو........
پاسخ:
حالا چرا به من میگین کذاب؟؟؟!!! من هم به شبهه وهابیت پاسخ داده ام.
منظورم با شما نبود,,,مقصود من دوستان بی لطفی است که حقیقت امام حسین(ع)وعاشورا را تماما زیر سوال بردند و در کامنت هایشان از صحبت های بی اساس وهابیان مرتد حمایت کردند...
باز از همه دوستان وشما پوزش میطلبم
سلام
وقت بخیر
توی یکی از کتابهای شیع نوشته شده بود شب قبل از عاشورا..امام حسین و یاراش نوره استفاده کردن.خدایی حالل کاری ندارم،ولی آب و هوا نصبت به 100 سال پیش گرم تر شده...اون موقع 100 درصد خنک تر از الان بوده.نه ماشینی بوده نه کارخونه ای...و غیره.ایکاش در مورد بابک خرمدین هم مطلب میذاشتید..و در مورد آیه 24 سوره نسا ممنون میشم.
۲۶ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۴۱ محمد آذرکار
جالب بود، البته عاشورا در گرم ترین موقع سال بوده..
پاسخ:
عاشورا به لحاظ تقویم شمسی در 21 مهر بوده و 21 مهر گرمترین موقع سال نیست
اگه امام حسین پاشو تو کربلا نمیذاشت انقد درگیری ذهنی برای بی مغز ها به وجود نمیومد... مینشست خونش بابا، دنبال شر میگشته!!!در ضمن میگن مردم کوفه دعوتش کردن... یعنی امام حسین از بی وفایی مردم کوفه خبر نداشته، مطمئنا میدونسته...یه درگیری درست کردن مردم بی مغز هم ول کن قضیه نیستن...  هر روز تو این دنیا اتفاقاتی مثل کربلا داره میفته...تو کربلا هفتادو دونفر کشته شدن، توی ایران زمان جنگ هزاران نفر تیکه تیکه شدن و سر بریده شدن... تو سوریه الان بچه ها سر بریده میشن.. جنگ همیشه بوده و هست.. دلیلشم به خاطر تفکرات افراطی بیهوده و سلطه گریه...
پاسخ:
از باب عمل به آیه قرآن به شما سلام میکنم
سلام خدا قوت بابت پاسخدهی عالیتون
راجب دوستمون محمد که گفته اباعبدالله در کربلا نوره استعمال کردند، این یک اشتباه مورخین از نقلهای تاریخیست که مفصل در این لینک میتونی ببینی:
http://www.ahlebayt.porsemani.ir/content/%D8%BA%D8%B3%D9%84-%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D8%A8-%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7

اما درباره 24 نساء هم اگه تلگرام داری بیا این کانال تا به جوابت برسی:
@andishkadedini
پاسخ:
علیکم السلام
ممنون
هر کس حتی خود شما هم اتفاقات روز قبل را به یاد ندارید پس چطور کل اتفاقات کربلا را مو به مو میدانید دوم اینکه شما این دین را زمان حمله اعراب به زور شمشیر قبول کردید وپدران واجداد نامرد ما این دین رادست به دست کرید در تمام دنیا تمام حوادث تلخ زیر سر مسلمانان بوده حسین بخاطر حکومت داری سر خودش و بچه هایش را به باد داد در جنگ هشت ساله حوادثی از این تلخ تر داریم پس دلیلی ندارد یک عرب پا پتی را اسطوره نمایم البته خود شهیدان هشتسال جنگ تحمیلی را فقط با نام حسین جلوی گلوله همین اعراب از خدا بی خبر فرستادین
پاسخ:
فقط به شما سلام میکنم
اب هوای هزار چهارصد سال پیش رو با امروز مقایسه نکید ان زمان اب و هوا فرق داشته دوم اینکه با عقل جور در نمیاد که سر تا سر فرات رو سرباز بزارن ولی این رو بدانید دین اسلام مخصوصا شیعه فقط دنبال بهانه برای سو استفاده کردن و گریه انداختن مردم و با احساسان انها بازی کردنه
در جنگ نهاوند حمله اعراب به ایران ورسیدن اعراب به نهاوند کنونی به اسم ترویج دین به چند هزار ناموس ایرانی تجاوز کرد ما فقط حادثه عاشورا را به یاد داریم برید و از این افکار پلید دست بردارید
ما مسلمانان شیعه فقط در ماه رمضان و محرم یاد حسین و علی,میفتیم بقیه امامان رو ول کردیم چرا ؟چون فقط میشه با حرفهای کزب ودروغ در مورد این دو نفر با احساسات مردم بازی کرد اگه در سال ۸۸ خامنه ای با حرفاش در مورد مقارن بودن این اتفاق با عاشورا با احساسات مردم بازی نمیکرد الان حکومت عوض شده بود. فقط یک سوال چرا از تمام تاریخ اسلام فقط چند حادثه و چند جمله ودستور عمل رو گلچین کردن؟
زد دین
انصافا خیلی متعصبانه و بی منطق حرف زدی
می بینی تو خودتم ادم متعصبی هستی.
در ضمن زد غلطه
ضد درسته
سلام جناب زددین راست میگه چرامابایدواسه مردن به عرب اینقدربزنیم توسرمون.چرانبایدیه روزرابه مناسبت تجاوزاعراب وحشی وصحابه محمدشهوت ران وقتل عام بسیاری ازایرانیان عزاداری کنیم؟یه سؤال داشتم این امام هامگه عرب نبودندپس چرااین همه امام زاده(حدود۲هزارتا)توایران هست؟خخخ حتمااومدن اینجاواسه ادامه تحصیل خخخخ😝یاشایدبیچاره هاشهوت پرست وخوش اشتهابودندوهرکدوم حدود۲۰تازن گرفتن اپنم نه زن های عادی بلکه بازن های خوشگل..یه سؤال دیگه چراپیامبروامامان خودشون یانمایندگانی روبه سرزمین های غیرخاورمیانه مثل چین نفرستادند؟؟!
پاسخ:
اون عرب امام معصوم و حجت خدا بر ما بوده
من هم از اعراب خیلی بدم می آید. امام و غیر امام نداره همشون سر تا یک کرباسن. شکم پرست، شهوت ران،اهل جنگ و خشونت.
پاسخ:
به شما هم سلام میکنم

چه زنان و کودکان مظلوم ایرانی تو حمله اعراب به ایران اسیر و برده که نشدن. چه جوانان برومند ایرانی همانند سیاوش در جنگ با این اعراب ملخ خور که کشته نشدند. این دین که میگن دین رحمته ولی پیروانش همگی اهل جنگ و وحشی گری بودن. ما باید به سوگ بشریت بنشینیم که افردای به نام خدا زنان و کودکان را به کنیزی بردند و جوانان بی گناه و شجاع این سرزمین را وحشیانه قتل عام کردند. این امام سوم که خیلی ازش تعریف می کنند خودش دختر شاه ایران را با خودش به عربستان برده. خودتان قضاوت کنید. گول القابی مثل امام و پیامبر را نخورید آنها هم مثل ما انسان بودند با هزاران اشتباه . چیزی به نام معصوم دروغی بیش نیست که این آخوندا برای منافع خودشان در کله ما کردند. آیا کسی که انسانهای یک سرزمین دیگر را به خاطر اینکه با آنها اخلاف نظر دارند ، می کشد را می تواند معصوم نامید. مردم ایران که کافر نبودند و یا علیه حکومت پیامبر کاری نکرده بودند تا اینکه مثل یهود محکوم به کشتار شوند. خود امام سوم شیعیان در جنگ و حمله به ایران شرکت داشته و حتما تعداد زیادی را قتل عام کرده.ایا چنین کسی معصوم است و بی گناه؟ من که باور نمی کنم خودتان می دانید.

حتما شنید که چوب خدا صدا نداره و دنیا دار مکافات است. به نظر شما نحوه کشته شدن امام سوم شیعیان و به اسرات رفتن خانواده اش شبیه به کاری نیست که خودش با مردم ایران کرد؟؟؟؟؟؟

سلام به مدیرسایت.توخیلی احمق٬کودن وآشغالی.فک کردی چه خری هستی که وقتی من یاکسی دیگه سؤالی میپرسه مثل اوشکول هابه جای این که جواب سؤالاوشبهات روبدی تیکه میندازی وازروی تمسخرسلام میکنی.سلام بخوره توسرت حیوان نکبت .اگه جواب سؤالایی که امروزساعت۱۴:۱۳گذلشتم رومنطقی جوای ندی وببینم به من یاکسی دیگه تیکه بندازی هرچی فوش هست بارت میکنم الاغ😡😡بمیری الهی
به قول مهدیه ضد دین    قول بهت میدم مهدیه خانم اگر یه زمانی گیر همین بی ناموسهای عرب بیفتی به حرفهای من میرسی عرب از اول شهوت ران وشکم پرست بوده پس علی وحسن وحسین نداره ما شیعه های مابقی امام را فرستادیم مرخصی از اماما طلب شفاع مریض میکنیم و گره گشایی مشکلات در صورتی که نمیدونم با این همه قدرت چطور جان به قول شما طفل شش ماهه رو نجات ندادن جواب شما هم معلومه چیه و جواب نا موجه فقط این رو بدان اگه تو نوشتار من اشتباهی هست میفهمی ولی این همه سوال بی جواب رو نمیفهمی
فقط یه کم فکر کن اگه تو چین به دنیا میامدی الان سگ میخوردی اگه تو یهودیها به دنیا میامدی الان یهودی بودی  چون دین پدرام ما  با عقل وفکر نیست دست به دست گشته تا به من و تو رسیده اسلام و مخصوصا شیعه فقط برا گریه و زاری درست شده برا گریه و زاری عاشورا تدارک میبینیم از چند روز قبل ولی به قول شما ولادتا کل مملکت خوابه 
به قول دوستمان احادیث نورانی پیامبرمان . اون در زمان خودش یک سیاست مدا ر چوپان بوده که با ازدواج بایک زن بیوه عرب به نام خدیجه که پول داشته به تمام اهداف پلیدش میرسه محمد یک شاعر بوده که اشعارش رو نوشتن کردن قران اون بی سواد از روی لودگی و دیوانگی این حرفا رو نوشته که فقط به دهن مردم بدبخت خوش امده محمد دنبال جنگ و کشور گشایی بوده که حسین هم خواسته این راه رو ادامه بده ای کاش اون زمان بود واینقد از این حرامزاده های عرب که تو هشت سال جنگ تحمیلی خودشان رو نشان دادن و شما باور ندارید بودید و میفهمیدید تمام این حرفها راسته عرب خودش رو قبول نداره سال گزشته چند نفر از ما ایرانیان توی مناسک حج به دست این حرامزادها زیر دست و پا کشته شدند . اها اینا از ال پیامبر نیستن پیامبر خوب بوده اینا بدن  . برین خجالت بکشین برا پول دادن به اعراب زرنگین برا کمک به یه هم وطن که نان شب نداره بخوره بگین معتاد و بهش فوش بدین فقط فکر کنین
اگه مهدیه خانم دست همین اعراب میفتاد میدانست منطق یعنی چه البته برا کسانی که نمیخوان بفهمن همه چی بی منطقه و منطقی نیست شفا بده اون  کسی که شفا دهندس هرچند شفا دست هیچکس نیست فقط زمان وعلم پزشکی امراض رو درمان میکنه
فقط میخواستم به افرادی که میگن اونا عرب بودن و عرب کثیف و ... بگم که شماها حتی انسان هم نیستید چون هیچ انسانی از روی نژاد خودش رو بالاتر از کسی نمیدونه و حتی نمیتونید مثل بعضیا بگید که دین من دین انسانیت هست چون اولین شرطش رو هم ندارید
سلام ب دوستان باعرض تسلیت ب مناسبت ایام اینجاهم مث اکثر سایت ها هر کس نظر خودشو راجب موضوعات مختلف بیان میکنه و این خیلی خوبه چون ادم کم اگاه اگاهتر میشه واونیم ک میدونه از نظر بقیه مطلعه میشه فک نکنم اینجا کسی کارشناس مذهبی باشه یا تخصصی در ضمینه بحث داشته باشه ک انقد مطمئن نظر میدن دیدم یکی از دوستان گفته شما دیروزو یادت نیست چ برسه ب اون زمان دوست عزیز در زمان کسانی ب اسم راویی در جامعه وجود داشتن ک از اسمشون شغلشون معلومه و کسانیم تاریخ نگار بودن ک جدایه بحث راویه ودر زمان واقعه کربلاهم مثل بقیه اتفاقات مهم راویانی در صحنه خود جنگ حضور داشتن ک مطالبو نوشتن و بصورت مستند در دسترس هست شماهم میتونی مطالعه کنی این حرف واقعا جایه تعجب داره از ادمی ک در قرن بیست ویکم زندگی میکنه شما چطور میگی ک در جنگ نهاوند فلانو فلان شده با استناد ب تاریخ و ماهم با استناد ب همین تاریخ راجب کربلاو غدیرو و غیره نظر میدیم مطلب بعدی بحث قبول کردن اسلام توسط مردم ایرانه ک مطرح شده اینم مثل بقیه موارد در تاریخ وجود داره در زمان حمله ب ایران قدرت و اختایار سپاه و اصلن فرمان حمله ب دست ائمه نبوده و در اواخر عمر خلیفه اول شروع میشه و در زمان خلیفه دوم ب اوج خودش میرسه و حمله ب ایرانم در همین زمان بوده ودر اون زمان ب دلیل اختلاف طبقاتی شدیدی ک در جامعه ایران بوجود اومده بود خیلی از مردم شنیده بودن ک اسلام دین برابریه استقبال کرده بودن از این دین اما جنایات زیادی رخ دادچونقدرت بدست افراد نالایق افتاده بود در همین زمینه حضرت علی(ع)میفرماید اسلام رابر قبضه های شمشیرانتان حمل نکند و......... شما برخورد مالک رو در مصر با مردم ببینید این اسلام واقعیه
در ورد اینه حضرت حسین بخاطر حکومت ب کوفه رفد من فقط ی سوال دارم شما اگه برا جنگ ب جایی برید خواهر و زن و بچهاتونو میبرید؟؟واین حرف شما نشان از نا اگاهی شما داره چون خبر شهادت مسلم بن عقیل در منزل زباله ب امام رسید واگر ایشون ترس از جونشون داشتنو برا حکومت میرفدن از همونجا بر میگشدن ولی امام در خطبه ای کاملا مسئله رو بیان کردن ک هدف از ادمه حرکت چیه
واما جنگ هشتساله ایران و عراق ک متاسفانه بیخود 8سال ب طول انجامید و میشد در 2 سال ابتدایی ب جنگ پایان دادا دوست عزیز همون کسایی ک در جنگ شهید شدن الگوشون همین حسین است حسینی ک 1377سال پیش ب شهادت رسیده هنوز رویه انسان ها تاثیر داره معجزه از این بالاتر
واقعا متوجه نمیشم چرا انقد عرب عرب میکنید چون ی عده کارای اشتباهی کردن حالا همه بد شدن واقعا جایه تعجبه ک انسان قرن بیستو یکم هنوز بین قوم ها فقط ب خاطر نزاد اختلاف بزاره منم از ادم های نادان و بد زات بدم میاد فرقی نمیکنه ایرانی یا عرب بد بده خوب خوب انسان انسانه فقط زبانشون فرق داره همین اعراب دانشمندان بزرگی داره اگه اینطوره ک الان هندیا باید از ما متنفر باشن کارایی ک نادر در هند کرد درست بود بعدش حضرت محمد0ص9 میفرماید من عربم ولی عرب از من نیست
دوست عزیزی ک میگی قران شعره من حرفی نمیزنم خود این قران میگه اگه از الاهی بودنش شک دارید یک سوره مثل سوره ای اون بیارید.
 شما ک الان تکنولوژی داری از 1400سال اینده خبر بده مثل قران!!!

جناب انسان

حسین در حمله به ایران حضور داشته. یعنی ایشان برای جنگ و کشتار به ایران نیامده بودند؟ یعنی ایشان کسی را نکشته بودند؟ در قران حکم کشتن فقط برای کسی است که به مسلمانان آسیب بزند نه اینکه مسلمانان راه بیفتند و هر جا که ثروت و تمدنی بود نابود کنند. من با توجه به تجربه شخصی خودم می گویم حسین در روز دهم محرم جزای اعمال خودش را دید کسانی را کشته بود پس کسانی پیدا شدند (حالا به هر بهانه ای) که او را بکشند و کسانی را حسین به کنیزی و اسارت برد پس کسانی را خدا برانگیخت تا همان بلا را بر سر او و خانواده اش بیاورد.

من باز هم میگویم دنیا دار مکافات است و حسین هم به مکافات اعمال خودش رسید همین. بقیه اش اسطوره سازی است که صفویان برای جدا کردن خود از عثمانی ها ساخته و پرداخته اند. همین الان می خواهی من بنشینم و یک تاریخ جدید برایتان در مورد حادثه روز دهم محرم بنویسم.

پاسخ:
خیر جناب. حسینین علیهما السلام در فتح ایران حضور نداشتند
شما دنبال کدوم ارزش انسانی میگردید ک توواقعه کربلا نیست؟
دوست خدا باور من
شما طبق کدوم سند تاریخی داری میگی حسین تو حمله ب ایران بوده پدرش علی مخالف بود حال پسرش بوده سند تاریخیشو بده منم بخونم
شما اشاره ب صفویه کردید چنتا سند میخای بت بدم ک  بعداز وقوع حادثه کربلا عزاداری بر حسین شروع شده ن صفویه بله در اون زمان ب علت شیعه بودن شیخ صفی الدیه اردبیلی این امر گشترش یافت

جناب انسان

شما فرمودید که آیا کسی پیدا می شود که مثل قران را بیاورد. من به شما می گویم که آیا کسی پیدا می شود که کتابی مثل شاه نامه یا دیوان حافظ و یا مثنوی مولوی بیاورد. کتابها اکثرا منحصر به فرد هستند بله این استعداد فقط مختص به محمد بوده ولی دلیل نمی شه که تمام حرفهای آن درست باشه. من خودم به شخصه از روی اعمال قضاوت می کنم. در مورد نادر شاه هم که به هند حمله کرده درست می فرمایید الان باید هندی ها از ما متنفر باشند. اما میدانی فرق کسی مثل نادر شاه و حسین چیست؟

فرقشان این است که نادر شاه به نام خدا دست به قتل و غارت نزده. فرقش این است که نادر شاه ادعای امامت آخرین پیامبر رو نداره. فرقش این است که نادر شاه ادعای الگو بودن برای بشریت رو نداره ولی حسین داره به نام خدا به کشوری حمله می کنند جوانانش رو می کشند و به نام خدا زنان و دخترانش را به بردگی و کنیزی می برند. آن وقت شما می فرمائید که حسین که در این جنگ شرکت داشته از این کارها مبرا می باشند و برای تماشا به ایران آمده بودند. خودشان دختر شاه ایران را برای خودش برداشته بود.

بله فرق نادر و حسین این است.

1 نادر به نام خدا کشور گشایی و قتل عام نکرد ولی حسین و سایر مسلمانان کردند

2 نادر ادعای الگو بودن برای بشریت را نداشت ولی حسین داشت.



جناب انسان

تاریخ طبری

تاریخ الرسل و الملوک یا تاریخ الامم والملوک معروف به تاریخ طبری کتابی است به زبان عربی که توسط محمد بن جریر طبری تاریخ‌نگار و محقق مسلمان ایرانی در اواخر سده سوم پس از هجرت به رشته تحریر درآمده‌است. طبری نویسندهٔ مشهورترین، مهم‌ترین و ارزشمندترین مجموعه‌های مفصل تاریخ عمومی اسلام و جهان به شمار می‌آید. طبری این کتاب را پس از پایان تفسیر قرآنش تألیف نمود. این کتاب، تاریخ را از زمان خلقت شروع کرده و سپس به نقل داستان پیامبران و پادشاهان قدیمی می‌پردازد. در بخش بعدی کتاب طبری به نقل تاریخ پادشاهان ساسانی می‌پردازد، و از آنجا به نقل زندگی پیامبر اسلام، محمد می‌پردازد. در این کتاب وقایع پس از شروع تاریخ اسلامی (مقارن با هجرت به مدینه) به ترتیب سال تنظیم شده و تا سال ۲۹۳ هجری شمسی را در بر دارد

جناب انسان

شما لطفا بفرمائید چطور کسی که در جنگ شرکت نداشته زیباترین دختر شاه نصیبش می شود.

با عرض ادب خدمت دوست عزیز خداباور                        ممنون از تمامی نوشتار مکتوب و مستندتان افراد کور دین پرست که فقط بخاطر یک سری اراجیف فقط مسلمان و شیعه شدن فقط چند نفر رو امام چند نکته برداری از قران وبه رخ کشیدن مردم دارن فقط گلچین کردن حرفها. تو این همه عرب ۱۲نفر رو امام خطاب کردن و پاک دانستن در صورتی که عرب از اول وحشی به دنیا امده و تا اخر عمر وحشیه محمد با خونریزی و پول خدیجه به اسلام رسید ومابقی جنگهایی که داشته فقط اطرافیانش برا قناعم جنگی همراهش بودن و پول جنگ احد که به روایت تصویر کشیدن همین نکته رو مشخص میکنه اینان یک مشت سیاست مدار زمان خود بودن که فقط باپول و یک سری حرفهای جذاب مردم رو به طرف خودشان جذب کردن فقط این رو باید بدانید انسان باید در درجه اول باید معنی انسانیت رو فهمیده باشه . جناب خدا باور من وجود خدا رو انکار نمیکنم ولی خانه خدایی که در مکه درست شده فقط دکان بازاریست که جیب اعراب رو پر میکنه و حال دکان بازارحسین که این روزها داغ است فقط جیب اعراب عراقی رو پر میکنه و جیب ایرانیها رو خالی الان که داعش بهشون حمله کرده اگه کمک ایرانیها نباشه الان صد دفه به دست داعش افتاده برد فقط این رو بدانید عرب از روز اول شکم پرست و شهوت ران بوده
جناب انسان. نازار اگه دین محمد حق است پس این همه ناعدالتی برای چه . دین محمد اگه حق است پس وکیل کار کشته ایی مثل شما نمیخوادشما فقط از روی احساسات این حرفها رو میزنید ولی من از روی دیده ها خودم همون کسانی که مورخ هستن چطور سالی دو دفعه اماما رو به میکشن وتاریخ مرگشون رو دقیق نمیدان ولی مه میدانم چرا بخاطر اینکه با احساسات مردم بازی کنن تا میان شاد باشنباید فکر امام دیگه باشن یک چهارم سال رمضان و محرم وصفره مابقیم به روایتی برید دلتون رو پاک کنید به هم نوع خودتان کمک کنید به فکر همنوع خودتان باشید به یاد پدر و مادرهایی باشید که در زمان جنگ به فجیع ترین شکل ممکن به دست عرب کشته شدن و مالشان رو بردن به یاد خرمشهر باشید که تاریخش به سی سال قبل بر میگرده نه هزار و چهارصد سال پیش
دوست خدا باور
من ی سوال پرسیدم تو قران پر از مطالب علمیه پر از نکته های علمیه ک بعد از 1400سال در مشخص شده اند شما ی نومنه دیگه تو تاریخ بشریت ب من نشون بده!!!
 بله کتاب مثل شاهنامه هست مث دیوان حافظ هست من تقریبا اکثر اثار ادبی مشهور جهانو خوندم یا حد اقل کشور خودم ایران خب شمایی ک داری از حافظ و مولانا میگی برو نظر خود اونارو در مورد اسلام بخون اگه قبول داری خواجه شمس الدیه انسانی فهمیده بوده اگه قبول داری حکیم فردوسی انسانی اگاه بوده اگه قبول داری محمد بلخی عارفی سرشناس بوده خب نظر همین انسان های فهمیده روهم بگو ک حافظ میگه تا بود وردت دعاودرس قران غم مخور یا سعدی ک میگه عشق محمد بس است و ال محمد اینارم بگو
مطلب بعدی مثل نادر شاه بود ینی شما میگی اگه نادر ب اسم خدا ب هند حمله کرده بود الان اونا بدشون میومد از ما
یعنی اگه ب قول شما حسین ب اسم خدا نیومده و فقط هدفش کشور کشایی بود الان شما ازش بدت نمیومد
ودر مورد تاریخ طبری دوست عزیز لازم نیست بری تو ویکی پدیا بگردی در مورد تاریخ طبری ب من بگی تاریخ طبری پر از مشکلات ریزو درشته ک هر کسی ک کمی با تاریخ اشنایی داشته باشه میدونه این کتاب در چاپ های مختلف دارای جلد های زیادیه ک ب عدد های دورقمی سه رقمی میرسه شما جلدشو صفحشو بگو ک خودم مطلب بعدی اینکه این کتاب فقط نقل قوله و پر از روایات با سند های ضعیف و خنده دار باز شما بگو تا راجبش بحث کنیم
خب شما داری ب کتاب تاریخ طبری استناد میکنی اگه همین کتابو خوب بخونی اوارده ک چطور شهر بانو دخدر یزگرد سوم با حسین ازدواج میکنه
با انتخاب خود شهر بانو
دوست زد دین
مگه من از اسلام اخوندی دفاع کردم اگه قرار ب ایراد گرفتن از اسلام کنونی باشه ک من خودم دها بار از مراجع گرفته تا امام جمعه هایه تهران سوالاتی پرسیدم ب جوابی براش نداشتن چون با اسلام واقعی فرق داشته من باب مثال قضیه ولایت فقیه من اثبات میکنم ک خلاف اسلام واقعیه

عدالت شما میتونی تو4سال9ماه حکومت علی درک کنی

منم از دین محمد ن بلکه از واقعیت دفاع میکنم از رویه احساساتم نیست هر وقت خواستی بگو سند و مدرک تاریخی اراعه کنم
شما گفتی من بنا ب دیدهام واقعا در عجبم از انسان قرن بیستو یکم ک این حرفو بزنه واقعاخند دار نیست این حرف

شاید شما فک کنید من دارم احساسی حرف میزنم من خودم از 14سالگی تحقیق در منابع مختلف دینی و تاریخیو شروع کردم ک الان با این اطمینان خاطر از این مسائل دفاع میکنم منم ی زمانی از شما بدتر بودم وجود خدارو قبول نداشتم ولی شما فقط ی چیزایی شنیدید اگه خودتون برید دمبالش متوجه میشید ک اینطور نیست

جناب انسان

در قران هم مثل سایر کتب چیزهای صحیح و ناصحیح وجود دارد که اگر با علم که اثباتش کرده اند مقایسه کنیم متوجه جزئیات آن می شویم

مثال: در قران آمده ما انسان را از آب جهنده آفریدم آیا واقعان انسان از آب جهنده آفریده شده

جواب :خیر

انسان علاوه بر آب جهنده که حاوی اسپرم است از تخمک که در شکم مادر است آفریده شده. انسان دارای 46 کروموزم است که نصف آن در پدر و نصف آن در مادر است. برای دوستانم بگویم که انسان فقط از هسته سلول ها با مادر و پدر ترکیب می شود ولی سیتوپلاسم سلول که بخش بزرگی از سلول را تشکیل می دهد فقط از مادر است. چرا؟ چون اسپرم فاقد سیتوپلاسم است.یعنی از نظر ژنتنیکی مادر بر پدر افضل است.

پس قران از ظاهر ماجرا گفته که انسان فقط از آب جهنده آفریده شده

پس با توجه به اینکه مادر از نظر ژنتیکی افضل بر پدر است باید لااقل قوانین مربوط به بچه هم مساوی بود در حالی که قران بچه را از آن پدر و جد پدری می داند یعنی اگر پدر بمیرد جد پدری می تواند بچه را تصاحب کند بدون در نظر گرفتن حق توارث مادر که افضل بر پدر است.

این تنها یک نمونه بود که من خودم تحقیق کردم و کاملا اشتباه و غلط است و در قران متاسفانه حقوق نیمی از جامعه بشری به خاطر قضاوت از ظاهر قضیه نادیده گرفته شده. حالا بگذریم که جدا کردن فرزند از مادر چه خسران عاطفی به زن و کودک می زند. تمام این مسئله نشان می دهد که محمد نتها علم نداشته بله مثل سایرین از ظاهر قضیه قضاوت کرده و مطابق بر آن حکم صادر کرده و حقوق بسیاری در این مورد نقض شده.

پس انسان از آب جهنده خالی خلق نشده یک تخمکی هم اون وسط هست .

البته من منکر اشتباه بودن تمام قران نیستم چون افردای که می توانند کتاب داشته باشن حتما الهام هم داشتن. مثل سایر دانشمندان. علوم بر آن دانشمدان هم گهگاهی به صورت الهام می آمده. مثل عدد پی که در ریاضیات و هندسه است و بسیار هم مورد استفاده قرار می گیرد این سنت خداست به کسی که دنبال علم است الهامهای راه گشا بدهد.

درقضیه نادر شاه هم من گفتم که نادر شاه چون ادعایی در مورد خدا نداشته پس اعمالش پای خودش است ولی چون خاندان پیامبر ادعای ارث امامت را داشته اند و الگو هستند اعمالشان تاثیر بیشتر و مخرب تری دارد.

اگر حسین و مسلمانان به اسم خدا وارد ایران نمی شدند ما مثل قوم مغول به چشم یک وحشی به آنها نگاه می کردیم.

من چون خودم به اسناد تاریخی اعتقاد چندانی ندارم بنابراین در پایان عرایضم یک سوال عقلانی پرسیدم گفتم شما بفرمائید کسی که در جنگ شرکت نکرده پس چطوری دختر زیبای شاه را تصاحب کرده؟؟؟؟؟

چرا علی و فرزندانش عمر را از حمله به ایران باز نداشتند؟همین سند جنایت نیست؟

شما مدعی هستید که امام سوم خیلی جوانمرد بودند چرا شهربانوی اسیر را بعد از خریداری آزاد نکردند که به ایران برگردد؟

من اصلا قصدم این نیست که به احساسات شما و دیگران توهین کنم. شما مختار در همه زمینه های زندگی خود هستید. اسلام و همه ادیان پر است از تناقض و مسائل درست و غلط.. هدف من این بود که چیزی که خودم تجربه کرده بودم را باز گو کنم

خدا همانگونه با تو رفتار می کند که تو با بندگانش رفتار کرده ای



درود بر جناب زد دین

البته شما ضددین نیستید همه هدف دین ساختن انسانهایی است که اهل حقیقت واقعی باشند و هر چیز را به راحتی قبول نکنند شما از بسیاری از ما دیندار تر هستید چون به انصاف اعتقاد دارید که صفتی کاملا انسانی است. من باور نمی کنم این جمله از دهان یک فرد ضد دین خارج شده باشد

به فکر همنوع خودتان باشید به یاد پدر و مادرهایی باشید که در زمان جنگ به فجیع ترین شکل ممکن به دست عرب کشته شدن و مالشان رو بردن به یاد خرمشهر باشید که تاریخش به سی سال قبل بر میگرده نه هزار و چهارصد سال پیش 

تمام هدف یک دین این است که فردی با وجدان مثل شما بسازد شما خیلی هم دین دار و حافظ ارزشهای انسانی هستید. دین یعنی روشی که بتوانی به پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک برسید که متاسفانه با اسلام نشد تا ببینم که خدا چه تصمیمی خواهد گرفت.

درود بر شما دوست عزیز و افکار روشنفکرانه وحقیقت گوی شما  من شخصی بسیار معمولی هستم من حقیقت رو قبول دارم نه اراجیف که از بدر تولد با اذان گفتن در گوش ما شروع شده و هنوز ادامه من اتعقاد دارم هر انسانی باید اول انسان بودن و انسانیت رو قبول داشته باشه من حاظرم گردنم رو گرو بزارم که از صد نفر یک نفر معنی کلمات قران و نماز نمیدانن اگر هم بدانن معنی فارسی قران با جملات ان جور در نمیاد حالا بگزریم اگه کسی شعور داشته باشه میدانه عرب همیشه متجاوز بوده
سلام ب دوستان
دوست خدا باور
درخصوص ایه ای ک شما مطرح کردید باید بگویم ک شما تنها بخشی از یک ایه را اورده اید بدون اکه انرا کامل کنید و ایات بعدی ان را بیاورید این مضوع مسلم است که کتبی همانند قران  را باید بطور کامل خواند تا ب نتیجه درست رسید و اگر شما ادامه همین ایه شریفه را مطالعه کنید متوجه میشوید  خداوند در جایی دیگر از کتاب خود میفرماید درمورد انسان های صالح ک ما انهارا در رحم های پاک مطهر پروراندیم
واما درخصوص حق نگه داری فرزند شما کاملا از قوانین اسلام نا مطلعه هستید چون فرزند تا 7سالگی ب علت وابستگی عاطفی در اختیار مادر است و در صورت مطالقه پدر باید هزینه های اورا تامین کند و اما بعد ار 7سالگی اگرمادر توانایی مالی نگه داری از بچه را نداشت او را ب پدرش میدهند ک این موضوع هم کاملا مشخص وعقلی میباشد و زمانی ک سرپرستی با پدر است این ب ان معنا نیست ک مادر حق دیدن فرزند را ندارد بلکه سرپرستی و تامین هزینه ها پدر است
شما میگوید در اسلام ب زنان ظلم شده در صورتی ک ازادی و احترامی ک ب انان داده شده بینظیر میباشد بصورتی ک مادر برایه شیر دادان ب فرزند خود هم میتواند از همسرش طلب پول و حقوق کند چ برسد ب کارهایه منزل و غیره امور
وباز هم گفتید حسین ب ایران حمله کرده من هنوز منتظر سند معتبر این مضوع هستم
واما در خصوص اینکه چرا علی مانع حمله ب ایران نشد من در مطالب مربوته ک روز گذشته خدمت شما عرض کردم ب این موضوع اشاره کردم ک علی (ع) ب عمر و سپاهیان ان ک قصد حمله ب ایران را داشتند فرمودند اسلام را برقبضه های شمشیرتان حمل نکنیدو............ م در نهجهالبلاغه موجود ودر دسترس میباشدوعلی (ع) در زمانی ایران را بیان میکند ک ب گفته خود مردم جواب سلامش راهم نمیدادند ولی با این حال باز نگران اسلام بوده و توصیه هایه لازم را بیان میکند
بازهم من درعجبم ک چگونه افرادی میگویند ما ب اسناد تاریخی اعتمادی نداریم بله دروغ هایه زیادی در تاریخ وجود دار اما انسان اگاه با کمی تفکر و تامل در اسناد تاریخی میتواند صحیح را از نا صحیح تشخیص دهد حال اگر ما اسناد تاریخی را قبول نداشته باشیم از کجا باید بفهمیم ک 2558 سال پیش حکومت هخامنشیان بزرگترین امپراطوری تاریخ چگونه بیوده است اگر اینطور است شاید خیلی از افراد پدر بزرگ خود را ندیده باشند حال باید بگویند او وجود نداشته ما اعتمادی نداریم!!!!!!!

واما در بحث از دواج حسین (ع) باشهر بانو شما گفتید ک در تاریخ طبری فلانو فلان خب حتما تاریخ را خوانده اید در همان تاریخ طبری ب این موضوع اشاره شده و کاملا مشخص است ک چگونه خود شهر بانو حسین را انتخاب میکند ن بل اجبار و در دیگر کتب تاریخی این موضوعی بوده ک در 50سال گذشته مطرح میشد و حال انقدر ساده و پیش پا فتاده است ک کسی  رویه مطرح کردن ان را ندار از اهل سنت گرفته و وهابیت چ برسد ب شیعه

 من از رویه احساسات حرف نمیزنم تمام مطالبی ک من در این مباحثه کوتاه بیان کرده ام دارایه سند معتبر تاریخی میباشد شاید چون شما علم کافی را ندارید برایه شماغریب باشد اگر ب مطالبی ک شما بیان نموده اید نگاهی کنید متوجه میشوید ک سخنان شما بیشتر از هر کس دیگری بنا براحاسات و بدون سند بوده است
ودر خصوص جمله اخر شما این مفهوم یکی از ایات قران کریم میباشد ک پرواضح است ک عدالت ماوات همو نوع دوستی و..... اسلام رانشان میدهد
مطلبی را ک لازم ب ذکر میدیدم این است ک از اصول اولیه  و شرط لازم برایه هر باحثه این است ک موضوع مشخصه برایه بحث برسرا ان معلوم و تایین شده باشد حال ک ما از قیام حسینی ب مطالب علمی قران رسیده ایم
باکی نیست چون حق همیشه حق بوده
این نکته را فقط در جهت رسیدن ب نتیجه گیری گفته و برای جلو گیری از پراکنده شدن موضوع
حال انتخاب موضوع باشما


سلام بر جناب انسان

1-در مورد آیه که فرمودید از رحمهای مطهر آفریده شده اید باز هم ظاهر قضیه هست چون همگان میدانند که انسان در رحم مادر پرورش می یابد نه در بدن پدر. منظور من وجود نطفه زن است که مادر را از نظر ژنتیکی بر پدر افضل می کند

2- در مورد قانون هضانت هم این قانون تا چند وقت قبل برای پسر بچه ها 2 سال و برای دختر بچه ها 7 سال بود. الان که شما می فرمائید 7 سال شده قبول ولی این قانون بر طبق قوانین اسلام نیست در اسلام اگر پدر یا جد پدری هر زمان اراده کنند می تواند فرزند را از مادر بگیرند ( اینجا از مسئول سایت می خواهم که درست یا نادرست بودن صحبت من را تایید کند)

علت اینکه در جمهوری اسلامی این قانون غیر اسلامی گذاشته شده فقط به این علت است که قانون داخل قران قابل اجرا نبوده چون اکثر مردان توانایی نگهداری از بچه را ندارند. این نشان می دهد که قانون توی قران چقدر اشتباه است. در ضمن به نظر من هم قانون نگهداری کودک تا 7 سال هم باز ظلمی آشکار به مادر است. چرا؟ چون بچه را تا از آب گل در آورد باز پدر یا جدپدری می تواند هضانت بچه را به عهده بگیرد

منظور من از بیان آیه این بود که نشان دهم قران ذاتا حقی را باوجود داشتن بیشترین بخش از ژنتیک کودک به مادر نمی دهد.این ظالمانه نیست پس چیست؟

3-واقعا این مسخره است که انسان برای شیر دادن به فرزند خود از شوهرش پول بگیرد این هم یک نشانه از این است که اسلام فرزند را از آن مرد می داند پس زن فقط مثل یک رهگذر می تواند برای بدنیا آوردن و بزرگ کردن و شیر دادن آن از شوهرش پول بگیرد. این قانون از اولی هم مسخره تر و توهین آمیزتر است.

4-من به اسناد تاریخی که در چندین زبان و در چندین تمدن آمده اعتماد دارم مثلا در مورد هخامنشیان در بیشتر تاریخ جهان اشاره به امپراطوری پارس شده و مهتر از آن وجود آثار و کتیبه های گلی و سنگی است که شرح حکومت و جنگها و پیروزی ها بر آنها نوشته شده در مورد حکومت هخامنشیان چندین لوح طلا و جود دارد که در خزانه بانک ملی نگهداری می شود و مدرک بسیار مهمی برای اثبات تاریخ امپراطوری ایران است. منظور من اسنادی است که بدون هیچ مدرک دیگری فقط از چند نفر نقل قول کرده اند بدون وجود شواهد و قراین دیگر. در مورد امام سوم شیعیان هم عده ای گفته اند که حضور داشته و عده ای هم گفتن که نداشته . من از روی شواهد می گویم که به احتمال زیاد حضور داشته. چرا؟ چون دختر یزدگرد سوم را تصاحب کرده اند. چرا دختر شاه به کس دیگری نرسید. چرا اصلا دختران ایرانی اسیر شدند مگر آنها گناه کرده بودند که اسیر شوند و از ایران به عربستان برده شوند؟

آیا دختری که پدر و برادرانش به دست قومی کشته می شود حاضر می شود که با رغبت همسر یکی از آنها شود. بدیهی است که نه.

چرا علی و حسین که میگویید در جنگ نبودند این دختران را بعد از خرید آزاد نکردند که به خانه خود برگردند؟ آیا در اسلام برده داری منسوخ نشده بود؟ خلاصه که پر است از تناقض. عمل ائمه با گفتارشان در تضاد جدی است از یک طرف برده داری را می خواهند از بین ببرند از طرفی خودشان برده می خرند و به اسم ازدواج آنها را وادار می کنند که در سرزمینی غریب روزگار طی کنند. 

اگر تاریخ طبری را قبول دارید پس طبق آن حسین در جنگ بوده و اگر قبول ندارید از روی عمل بعد از جنگ قضاوت کنید حسین شهربانو را چطوری به دست آورده؟

1- از راه حضور در جنگ و قتال شهربانو را به غنیمت گرفته

2- در جنگ حضور نداشته از راه خرید برده به شهربانو دست پیدا کرده

هر دو این موضوع نشان دهنده عمل ضد انسانی و خلاف ادعای افردای است که خود را صفینه نجات این مردم می دانند.



سلام بر جناب انسان

1-در مورد آیه که فرمودید از رحمهای مطهر آفریده شده اید باز هم ظاهر قضیه هست چون همگان میدانند که انسان در رحم مادر پرورش می یابد نه در بدن پدر. منظور من وجود نطفه زن است که مادر را از نظر ژنتیکی بر پدر افضل می کند

2- در مورد قانون هضانت هم این قانون تا چند وقت قبل برای پسر بچه ها 2 سال و برای دختر بچه ها 7 سال بود. الان که شما می فرمائید 7 سال شده قبول ولی این قانون بر طبق قوانین اسلام نیست در اسلام اگر پدر یا جد پدری هر زمان اراده کنند می تواند فرزند را از مادر بگیرند ( اینجا از مسئول سایت می خواهم که درست یا نادرست بودن صحبت من را تایید کند)

علت اینکه در جمهوری اسلامی این قانون غیر اسلامی گذاشته شده فقط به این علت است که قانون داخل قران قابل اجرا نبوده چون اکثر مردان توانایی نگهداری از بچه را ندارند. این نشان می دهد که قانون توی قران چقدر اشتباه است. در ضمن به نظر من هم قانون نگهداری کودک تا 7 سال هم باز ظلمی آشکار به مادر است. چرا؟ چون بچه را تا از آب گل در آورد باز پدر یا جدپدری می تواند هضانت بچه را به عهده بگیرد

منظور من از بیان آیه این بود که نشان دهم قران ذاتا حقی را باوجود داشتن بیشترین بخش از ژنتیک کودک به مادر نمی دهد.این ظالمانه نیست پس چیست؟

3-واقعا این مسخره است که انسان برای شیر دادن به فرزند خود از شوهرش پول بگیرد این هم یک نشانه از این است که اسلام فرزند را از آن مرد می داند پس زن فقط مثل یک رهگذر می تواند برای بدنیا آوردن و بزرگ کردن و شیر دادن آن از شوهرش پول بگیرد. این قانون از اولی هم مسخره تر و توهین آمیزتر است.

4-من به اسناد تاریخی که در چندین زبان و در چندین تمدن آمده اعتماد دارم مثلا در مورد هخامنشیان در بیشتر تاریخ جهان اشاره به امپراطوری پارس شده و مهتر از آن وجود آثار و کتیبه های گلی و سنگی است که شرح حکومت و جنگها و پیروزی ها بر آنها نوشته شده در مورد حکومت هخامنشیان چندین لوح طلا و جود دارد که در خزانه بانک ملی نگهداری می شود و مدرک بسیار مهمی برای اثبات تاریخ امپراطوری ایران است. منظور من اسنادی است که بدون هیچ مدرک دیگری فقط از چند نفر نقل قول کرده اند بدون وجود شواهد و قراین دیگر. در مورد امام سوم شیعیان هم عده ای گفته اند که حضور داشته و عده ای هم گفتن که نداشته . من از روی شواهد می گویم که به احتمال زیاد حضور داشته. چرا؟ چون دختر یزدگرد سوم را تصاحب کرده اند. چرا دختر شاه به کس دیگری نرسید. چرا اصلا دختران ایرانی اسیر شدند مگر آنها گناه کرده بودند که اسیر شوند و از ایران به عربستان برده شوند؟

آیا دختری که پدر و برادرانش به دست قومی کشته می شود حاضر می شود که با رغبت همسر یکی از آنها شود. بدیهی است که نه.

چرا علی و حسین که میگویید در جنگ نبودند این دختران را بعد از خرید آزاد نکردند که به خانه خود برگردند؟ آیا در اسلام برده داری منسوخ نشده بود؟ خلاصه که پر است از تناقض. عمل ائمه با گفتارشان در تضاد جدی است از یک طرف برده داری را می خواهند از بین ببرند از طرفی خودشان برده می خرند و به اسم ازدواج آنها را وادار می کنند که در سرزمینی غریب روزگار طی کنند. 

اگر تاریخ طبری را قبول دارید پس طبق آن حسین در جنگ بوده و اگر قبول ندارید از روی عمل بعد از جنگ قضاوت کنید حسین شهربانو را چطوری به دست آورده؟

1- از راه حضور در جنگ و قتال شهربانو را به غنیمت گرفته

2- در جنگ حضور نداشته از راه خرید برده به شهربانو دست پیدا کرده

هر دو این موضوع نشان دهنده عمل ضد انسانی و خلاف ادعای افردای است که خود را صفینه نجات این مردم می دانند.



علیکم السلام
1بازهم میگویم مشکل شما اینست ک قران درست نخوانده اید و اگر ان را بخوانید احتیاج ب درک بسیار بالایی برایه تفسیر ان است حال اگر ایه ای ک من گفته و شما فرمودید را با ایات قبل و بعد ان مطالعه کنیم متوجه عمق علمی مسئله میشویم حال ک ما داریم با علم جدید دنیا راجب ان نظر میدهیم ولی قران1400سال پیش حقایقی را بیان کرده ک انسان های ان زمان ک هیچ ما نیز از ان نا مطلعه ایم در عین حالی ک قران کتاب درس و علم نیست مانند وضعیت خارج جو ک کمتر از نیم قرن از خروج انسان از جو میگذرد

2همانطور ک در مطلب قبلی گفتم و شما در ان دقت نکردید هیچ پدری حق ایجاد فاصله بین فرزند و مادر را نداره و بحث مالی مطرح میشود بطور مثال اگر پدر بعد از متارکه بازهم ازدواج کند و همسری برایه نگه داری از بچه داشته باشد بازهم میتواند مانع رابطه بین فرزند و مادر اصلیش شود و برایه سن سرپرستی موارد دیگری هم مورد توجه قرار میگیرد و تاسن مشخصی است ک بعد از ان خود فرزند ب اختیار تصمیم گیرنده می باشد

3منم هم نگفدم ک مادر ها بروند  بابت شیر دادان پول بگیرند ولی اگر بخواهند این هم مثل دیگر موارد ماندد نفقه و مهریه ب اختیار خود زن بوده و منو شما در جایگاهی نیستیم ک بخواهیم برایه همه تصمیم گیری کنیم شاید مادری چنین قصدی را داشته باشد و اسلام میگوید ک ب هیچ کسی ربطی ندار و حق مسلم اوست و برخلاف نظر شما این قانونی است برایه جلو گیری از سوئ استفاده نوکری از همسر

4راجب مستند بودن مدارک تاریخی بحث هخامنشیان را من باب مثل عرض کردم پس متوجه شدید ک هیچ کس نمیتواند منکر تاریخ شود و بحث
چند نفر نیست کتب بسیار معتبری وجود دارد و علو هایه مختلف ک بعید میدانم شما در انها تخصصی داشته باشید ماندد علم حدیث و علم رجال ک اگر از انسان اگاهی ب این مسائل سوال کنید ب شما توضیح خواهند داد
واما بحث حضور امام حسین در جنگ ایران من هنوز منتظر سند ودرک گفته شما هستم سندی معتبر ک با علم رجالو حدیث بشود ان را مورد برسی قرار داد
5راجب بحث از دواج حضرت حسین و شهر بانو من باب مثال این یک سند شما خود میتوانید با مراجعه ب کتب تاریخی دها سند ماندد این رابیابد ک با مطالعه ان ب چگونگی از دواج حضرت پی میبرید (عیون اخبار الرضا، جزء دوم، ص 128
حال ما نیز هنوز منتظر راعه مستندات شما می باشیم
من هنوز منتظر انتخاب موضوع مورد بحث از طرف شما هستم
آقای زد دین
شما تو کامنت هاتون کلی مطالب نژادپرستی و توهین هستش که در مورد عرب ها هستش پس شما صلاحیت صحبت کردن در مورد انسانیت رو ندارید.

من و شما نظرات خودمان را گذاشتیم. من تنها منبعی که دارم تاریخ طبری است که به آن اشاره کردم.

البته من از عمل افراد به شخصیت آنها پی می برم. کسی که دختر اسیری را بخرد از نظر من انسان نیست چه برسد به امام. این را وجدان من میگوید و نیازی به هیچ سند و علم من درآوردی رجال و غیره نیست.

در مورد آیه ها من با علم با شما صحبت کردم و ثابت کردم که در قران چقدر اشتباه وجود دارد. شما نمی خواهید قبول کنید خوب نکنید مشکل خودتان است. در مورد کودک هم منظور سرپرستی و گرفتن تصمیم برای کودک است نه در هفته یک بار یا دو بار ملاقات کردن چرا مغلطه می کنید این هم حتما از علوم مورد استفاده شماست.

من که با اعمال و وجدان خودم محشور می شوم و خیالم راحت است. من هم مثل سایر هموطنان که از اعراب خسارات زیاد دیده اند از اعراب خوشم نمی آید این نظر شخصی است و هر کسی می تواند نظر داشته باشد


راستی همین الان روح راهنما به من گفت که دیگه نمی خواهد به اراجیفهای این وبلاگ جواب بدی. من دیگه اسلامم را از ته سر بریدم.

خداحافظ

کیفتون تو جیبم جا موند.



سلام؛ بنده نظر خودم و میگم؛ ببینید انسان موجودی است فطرتا خداپرست و عاشق حق و عدالت؛ اصلا به این حرفا کار ندارم اسب شما چندتا دندان  داره اسب من یک دندان کمتر داره؛ برو تو پیام عاشورا اگه خوبه و با ارزش های انسانی مطابقت داره پس قبولش کنید اگه هم پیامش خلاف فطرت و انسانیته ردش کن؛ حالا خودت کلاهتو قاضی کن!‏
سلام برشما خداباور
اینکه من وشما نظرت خودرا گذاشته ایم درست است ولی مهم این است ک کدام انها صحیح بوده و کدام از رویه نا اگاهی و احساسات بوده
من بار ها ب شما گفدم ک موضوع مورد بحث را مشخص کنید ک شما از قبول ان امتناع کردیدک خود نشان دهنده عدم توانیی شما در پاسخ گویی ب سوالات بود این ب ان معنا نیست ک من علمم از شما بیشتر است بلکه ب ان معنا است ک من حقیقت را میگویم ولی شمااحساسی با مسائل برخورد کرده و برایه سخنان خود سندی اراعه نکردید
درمورد استناد شما ب تاریخ طبری این کتاب هم مانند دیگر کتاب های تاریخی داریه نقاط قوت و ضعفی میباشد ک من ب شما نمونه های از ان راگفدم و کسی شمارا اجبار نکرده ک فقط ب یک کتاب استناد کنید

من باسندو مدرک معتبردر مورد ازدواج حضرت حسین و شهر بانو ب شما توضیح دادم ولی شما از ارعه سند خوداری کرده و از وجدان خود حرف میزند در روز دهم محرم سال61شمر ابن زلجوشن هم ب عقاید باطل و اشتباه خود عمل کرد دلیلی بر صددرصد درست بودن وجدان شما وجود ندارد

در مورد سرپرستی فرزند نیز اگر مادر توانایی مال را داشته باشد میتواند سرپرستی فرزند خود دار خیلی راحت تر از پدر بگیرد و یا در سنی مشخص خود فرزند انتخاب کند

دشمنان خداهم میگفتند ما با عقاید خود محشور میشویم و از پذیرش حق امتناع میکردندو حال شما این حرف را میزند
بله هر کس میتواند نظری داشته باشد ولی اگر اشتباه بود باید نظر درسا را بپذیردو شما چنین نکردید
من فقط در جهت اطلاع و شرونگرایی ب بیان این مطالب پرداختم

ودر خصوص روحراهنما!!!!نمیدانم چرا این روح راهنما باید ادم لجبازو یک دنده و نا اگاه ارتباط بر قرار کرده و این همه انسان فهمیده را رها کرده خدا میداند سلام ما راهم ب اتیشان برسان
ودر اخر شما شخصیت خود نمایان کرده شما چطور دوست دارید دیگران ب نظرات شما احترام بگذارند و میگوید هر کسی یک نظری دارد پس چرا ب نظر دیگران میگوید اراجیف
خداوند میفرماید ما هرکس را ک بخواهیم هدایت میکنیم

این وعده خداست حق همیشه پیروز و ظلم مغلوب
خدارا شکر ک اگر کسانی ب مطالعه این تبادل نظرات ب پردازند متوجه میشوند ک چه کسی صحیح و درست سخن گفته

در پناه حق باشید با ارزویه هدایت شما
سلام ب علی اقا
والله ارزش انسانی و کرامت و بزرگی نیست ک در واقع کربلا وجود نداشته باشد شما صحیح فرمودید اگر لازم باشد من نظر افراد بزرگ تاریخ از هندی و اروپایی و امریکایی و غیر مسلمان گرفته تا غیره برایه مشاهده قرار میدهم حال اینان باز از قبول واقعیت امتناع میورزند (وخداوند بر دل های انان مهر زده)
کسی که حقیقت,رو نمیخواد بفهمه گوشت جانشم ببری همباز نمیفهمه جناب انسان اسلام فقط از فقرا سو استفاده میکنه و به طرفداری خودش اضافه میکنه رو راست بگم گدا پروره ما ایرانی بودن و نژادمان رو فراموش کردیم اینهمه حسین حسین کردین به کجا رسیدین راست میگین دست ادم زمین خورده ایی بگیرین نه خروار خروار پول بی زبان مردم ایران رو خرج حرمینی بکنید که صد بار تخریب وجابه جا شده 
سلام به آقای به ظاهرضد دین؛یک سوالی از شما دارم؛ مگر شما علم غیب دارید!‏ از کجا میدونید که ائمه راضین طلا از گنبدشون بره بالا؛ دوما مگه این همه استادیوم ورزشی تو سراسر کشور درست کردن، چند نفر تو سراسر کشور فوتبال دوست هستن که این همه درست کردن برا اینکه در هفته یه بازی انجام بشه یا نشه؛ اونم با پول دولت و ملت؛ حالا بیا کربلا تو سراسر کشور چندنفر عاشق امام حسین هستن!فقط تو راهپیمایی اربعین پارسال از سراسر کشور و جهان 25 میلیون نفر بودن!‏ اکثر پدران و مادران ما عاشق فوتبال نیستن ولی عاشق امام حسین هستن!‏ حالا این درسته که بگیم دولت چرا پول مردم و خرج فوتبال کرده که یه فقط یه عده ی خاصی دوستدار فوتبال هستن؛این درصورتی که نصف بیشتر خرج حرم ها و صحن ها رو  با میل و رغبت خودشون میدن!‏ این کجا و آن کجا.‏!!‏
سلام بر ضد دین
من نمیدونم تحصیلات و تخصص شما چقدر وچیه  ک اینطور نظر میدید ولی سعی میکنم درسطح خودتتون منظورموبرسونم
احسنت انسانی ک نخواهد واقعیتو قبول کنه اگر از طرف خداهم یک قران اختصاصی براش نازل بشه بازهم قبول نمیکنه
شما میگی از فقرا سوئاستفاده میکنه بعد میگی گدا پروره اصلن این جمله از نظر مفهومی اشتباه شما خودت نمیدونی میخوای چیبگی
کدام قانون اسلام از فقراسوئاستفاده کرده مثال بزن
کدام قانون اسلام گداپروری کرده همون قوانیی ک دسدور ب کار کردن داداه تا انسان عزت نفسش حفظ بشه کدام قانون نمونه بیار
شما هنوز مثل انسان های 1000سال پیش دم از نژاد میزنید نژاد چیه مهم انسانیته مهم فهم ودرک بشریه مهم عقله
وگرنه ک اریایی بودن یا عرب بودن یا بربر بودن یا سیاه بودن ک باهم تفاوتی نداره مهم مسائل دیگه ایست این موضوع دیگه برایه همه انسان ها مشخص شدست خدمتی ک حسین ب بشریت کردرو کی کرده
شماهنوز تبعیض نژادی قائل میشی بین انسان ها
 تمام این خوبی های ک من از اسلام میگمو مال اسلام واقعیه اسلامی ک الان ماداریم اجرا میکنیم
ودر خصوص پول هایه خرج شده در حرمین امامین معصومین علی اقا جواب شمارو دادا و برایه اطلاعت میگم اکثر پول های ک اونجا خرج میشه شخصیه ب کسیم ربطی نداره ن من ن شما مگه من میگم شما چطور پولاتونو خرج کنید هرچند اگر انسانی واقعا اگاه و شیعه و پیرو اهل بیت باشه میدونه ک چطور پولشو خرج کنه راهای زیادی برایه نیکی کردن وجود داره شما میدونی حرم امام رضا سالانه چندصدتا شغل ایجاد میکنه براجوانا شما میدونی سالانه چندصدتا جهیزیه عروسارو میده و غیره ک از همین پولاست
با عرض پوزش درمطلب بالا ی اشتباه وجود داره ک لازم ب تصحیح داره
(تمام این خوبی های ک من از اسلام میگم مال اسلام واقعیه ن اسلامی ک الان در جامعه ما وجود داره)
سلام. ممنون از اطلاعات مفیدتون و مقاله جناب دکتر فروغی .موفق باشید
فقط تو دنیا یه نگاه بندازید یه نگاه هم تو مملکت خودمون
توجه توجه......کسانی که انقد شبهه دارن نه تنها  برای خودشون رفعش نمیکنن بلکه میخوان بقیرو هم به شک بندازن پس مراقب عقیده هاتون باشید  به باد نره. فکر کردن خوبه ولی اینجا بطور مجازی وقت و منبعی نیس که جوابتو بگیری با چهارتا نظر خوندن .برو درست از چندتا عالم و منبع معتبر تحقیق کن.حیفه تو این شبای عزیز به حقانیت و مظلومیت امام حسین پی نبری ....عاشورا رمز و رموز زیاد داره این ماییم که میخایم از همه چیز راحت بگذریم...کمی تإمل
عزیز دل از کدام استادیوم حرف میزنی از زمینهایی که فقط چهارتا تیر اهنش اونم از صد تا شهر یه دونه یا استادیوم ازادی اینقد بدبختی زیاده که استادیوم به چشم نمیاد میگی عاشقای حسین حسین فقط غذای مفتش اونم صاحبش فقط برا نشان دادن خودش تو اجتماع و مردمم برا پر کردن شکمشان اونم نه از سر گرسنگی بلکه بخاطر مفتبودنش میخورن و نه بخاطر حاجت گرفتن و اینجور داستانا یه دکان رگومغازه باز کردن به عنوان حرم و زیازتگاه که هم از جنبه اقتصادی برا مردم اطراف حرم خوبه و هم از لحاظ,نقدینگی زمان محمد هدیه وپول طلا به بتها میدادن الانم احرام دارم جیب مردم رو خالی میکنن به قول شما اصلا حسین و الش خوب ما بد ولی فقط جهت سو استفاده کردن از مردم   مردم فقیر اصلا پا تا امام رضا که تو ایران خودمون هست گزاشتن اگه کسی میره از خانواده متوسطه که فقط در حد متوسط میفهمه مقبره امام خمینی ایران رو دیدی چقد خرجش کردن  از قصر رضا خان مجلل تره که فقط تفریگاه مردم متوسطه و جای خواب مردم کارگر وفقیر حسین حسینی که میکنید فقط زمان مشکلاتتونه که یادش میفتی در حالت عادی و ماه عادی دست یه بدبختی رو بگیر اصلان دست نزدیک خودت رو بگیر که مشکل براش پیش امده فقط این رو بدانید اگه اسلام بخاطر حق بوجود امده الان دیگه داره راهشو کج میره خشتهای طلاکه به عراق میفرستن وطلاهایی که در حرمها به کار میره حاجتها را بیشتر جواب میده دوست انسان اینقد از کتب دینی و مستندات حرف میزنی ۱۲امات و پیغمبرت درست ولی الان چه الان حقایق جامعه ایران رو نمیبینی نمیبینی به اسم اسلام پدر مردم درامده داریم خرج عراق و سوریه و.. رو به اسم دفاع از حرمین میدن ولی فقط بخاطر یه ویزا برا زیارت حسین باید دوباره باید پول به اون کشور بدیم حالا شما دم از حدیث و استدلال دیگه میزنی کدام کشور عربی این همه نشانه تمدن رو داره تو این همه عرب فقط ۱۲سیزده نفر امام وخوب شدن و مابقی بد الان فرق پادشاهی عربستان یا همون ال سعود با اینا چیه ایناهم پشت به پشت امام و اما م زاده شدن اصلامن اشتباه میکنم ولی چشم و گوش که شما دارین چرا حقایق رو نمبینید . بگزیم از تمام حرفها و لی همین طور دین مسیح و ابراهیم پیررانشان برا خودشان مستندات دارن شما مسلمانان هم دارین ولی فقط این انسانیته که فرق انسان و حیوان رو مشخص میکنه 
عزیز دل اگر اشتباه نفهمیده باشم شماسطح سواد دینی وعلمیتون بیشتره ولی خودتون میگین اسلام واقعی نه اسلامی که تو ایران رایجه منم این رو عرض میکنم ما در زمان حال و در ایران زندگی  میکنیم به نظر شما دولت سال پنجاه و هشت وهفت یا دهه شصت خوب بود یا دولت کنونی .منم اززبان حال حرف میزنم نه امام هزار سال پیش حسین شما میگه اگه دین ندارید ازاد مرد باشید اصلا یک سوال دین بخاطر  چه وجود امده .؟جز اینکه که حقی رو ناحق نکنیم چشم به ناموس کسی نداشته باشیم شما فقط از روی کتب و احساسی که به حسین دارید حرف میزنید
سلام ب شما
من در اینجا هدفم این بود ک از اسلام واقعی دفاع کنم اسلام واقعی ن چیزی ک الان باش سرو کار داریم
اسلام واقعی همون سال 61 هجری از بین رفت اگر این چنین نبود فردی مثل شمر نمیتونست روسینه حسین(ع) بشینه
شما از سال 57 یا 8گفدیدک اون زمان خوب بوده یاالان در سال 57شمسی یک اتفاقی در ایران رخ داده ک بعدها انقلاب نام گذاری شد تغیراتی از رویه نا اگاهی ب ندانم کاری
ک اسلامی ک الانشاهد اون هستیم نتیجه همون ندانم کاریا بود ما الان تو این کشور میگیم اسلام بر مبنای ولایت فقیه چیزی ک خودش از غیر اسلام گرفته شده و با قوانین و عقاید اسلام واقعی خیلی فاصله داره پس نمیشه انتظار داشت ک ب اسلام عمل کنن

چرای وجود دین تو تعریف لغوی خود کلمه دین هست
بنظر شما فقط این مواردی ک شما گفدی برایه رسیدن ب سعادت عالیه بشری کافیه؟
شما بگو کدوم حرف من ازرویه احساسات بوده
اینکه الان تو جامعه ما مشکل وجود داره دلیل نمیشه ک اسلام و حسین مشکل داشتن ما با این حرفا کوتاهی خودمونو ب گردن دیگران میندازیم

وقتی ادم میمیره اگه ادم خوبی باشه میگن خدابیام زدش ادم خوبی بود خود کلمه بود به گزشته بر میگرده نه حال من بود یا نبود اسلام رو منکر نمیشم ولی همباز میگم با مردن امام یازدهم تمام شد ولی مه هنوز سنگ اعراب متجاوز به کشورمان رو که هزار و چهارصد سال پیش بهمون حمله کردن وسی سال پیش تو جنگ هزاران جوان ومردم بیگناه رو کشتن به سینه میزنید
دوست عزیز نود درصد از مردمی که دعا و نماز میخوانن نمیدانن که چی میخوانن فقط حفظی اون رو میخوانن تو فوش به عربی بخوان بگو این دعاست میخونن برا درک مطلب نباید از روی احساسات باشد باید مفهوم ومعنی اون رو بدانید ولی همباز متاسفانه...... حالا من نمیدانم شما در چه سنی ودر کجای کشور زندگی میکنید ولی میخوام برا درک بیشتر وبود یانبود اسلام باشما صحبت کنم اگر صلاح دانستید شماره خود تون بهم بدین تا باهمدیگر صحبتی داشته باشیم خدا رو چه دیدید شاید منم مسلمان شدم و پیرو راه حسین
سلام
دوست عزیز این نظر شماک باشهادت امام حسن عسگری امامت پایان یافته کاملا اشتباه هم از نظر عقلی و هم از نظر سند تاریخی و اتفاقات افتاده مستند حال وگذشته
حضرت محمد(ص):من عربم ولی عرب از من نیست ودر خصوص حمله اعراب ب ایران اگرشما تاریخ رو دقیق مطالعه کنید متوجه میشید ک حمله ب ایران در زمان خلیفه دوم صورت گرفته ن در زمان اعمه ودر این خصوص حضرت علی(ع) ب سپاهیانی ک قصد حمله ب ایران ودیگر کشور هارو داشتند فرمودند:اسلامرو برغبضه هایه شمشیرهایتان حمل نکنید و.............. ک این خود نشان دهنده این است ک اعمه مخالف لشگر کشی و حمله ب دیگر کشور ها بودند ک اگر اینطور نبود در زمان خود پیامبر این حمله ها صورت میگرفت ن در زمان موجودی مثل عمر
جایه تعجب داره ک در قرن بیست ویکم هنز انسان های وجود دارند ک انسانیت را نژادی ب قوم و قبیله ای میداندد چ فرقی بین اریایی و عرب و  اروپایی بربر و غیره هست همه ما انسان هستیم و درخدمت بشریت شما یک نمونه دیگه بیار ک کسی ب اندازه حسین(ع) ب بشریت خدمت کرده باشه شما ب عاشورا نگاه کن کدوم ارزش انسانی رومیخای ک تو قیام حسین(ع) نمیبینی ایثار از خود گذشتگی فداکاری نترس بودن وفاداری .....پس حسین نمیتونه متقعلق ب یک قوم خاص باشه مثل برات بزنم گاندی رهبر انقلاب هند ک صدو خوردهای سال پیش رخ داداه میگه حسن(ع) برامن الگو بود
 و اما درخصوص حمله ب ایران بنظر شما این درسته ک حمله حزب بعث ب ایرانو ب اسلام ربط بدیم
 درخصوص کم اگاهی مردم نسبت ب اسلام و دعا خوندن و عبادت خب این کم کاری و کوتاهیه خود ماست اسلام میگه یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادته بازم اسلام و حسینش مشکل دارن

منم ی جونم مثل اکثر دوستان ک تو ی گوشه از تهران زندگی میکنم دوست عزیز شما اگر بخوای پیرو حسن(ع) بشی ب ی چیز بیشتر احتیاج نداری اونم عقل و درک و فهم انسانیه و منطق ک خدارو شکر داری ب کس دیگه نیازی نداری خودت و عقلت بازم اگه خواستی میتونیم از طریق شبکه هایه اجتماعی باهم در ارتباط باشیم
 پوزش بابت پرحرفیم
سلام صبح بخیر اگه شما میگید من نژاد پرستم نه اصلا اینطور نیست به نظر من یه نفر از دورترین جزیره افریقایی که هنوز لباس به تن نداره ارزشش ازیه عرب مجوسیه که هنوز فرهنگ رو در شکم پروری وشهوت رانی میدانه بیشتره عرب از اول متجاوز بوده و به مردم خودشم رحم نکرده میگی محمد گفته من عربم ولی عرب از من نیست  اون زمانم برای اونم که سیاست مدار بوده عرب بودن خجالت اور بوده حالا میگی امامان خوب بودن یه سوال امیانه چرا فقط امام وامازاده از یه کشور عربی و نوادگان محمد باشه چرا امامی برای رهبری مردم چین به وجود نیامده چرا در کشور های دیگه نیست. عزیز دل تو جوانی که تو تهران بزرگ شدی که از اولم امکاناتی خیلی بیشتر ازما داشته ولی ما مرز نشین همین کشور عربیم که بخاطرش هنوز عقب ماندیگی رو حس میکنیم که همین اعراب به وجود اوردن من میگم عرب تو میگی صدام من میگم عرب تو میگی خلیفه دوم اینا همه نفهم محمد و نوادگانش خوب به قول همین اعراب ادم وقتی میمیره به فنا میره اونا  میگن مقبره  یعنی بت پرستی شما دوتا دوتا حرم  درست میکنید چرا؟چرا چون مغازه اسلام شیعه تعطیل میشه جایی برا چاپیدن مردم نیست من سه روزه عراقم تمام مردمش میگن شما برا ما و انسانیت مانمیجنگین فقط برا حسین میجنگید که مبادا مغازه های اسلام شما از بین بره وقتی مه مرز نشینها در برابر این عربها در زمان جنگ وایسادیم شما و پدرانتان از ترس به شمال کشور فرار کردین فقط یک مشت جوان بدبخت رو تحت تاثیر امام حسین گزاشتین و فرستادین جلوی گلوله مستقیم این عربها که از عراقی و اردونی وعربستانی بود که متحد شده بودن ایران رو از بین ببرن تا دیروز دوست عربستان به اسم خانه خدا جیب مردم ایران پول به تاراج میبردن الان دشمن ما هستن که هزار و چهارصد سال پیش هم همین برنامه بردن تو تو تهرانی مه در مرز نزدیک عرب مجوس .
سلام ب اقاحامد
خب دوست عزیز من نیومدم اینجا ک از اعراب دفاع کنم بله اینا خیلی مشکل دارن خیلی بخدا اون افریقایی و این عرب هیچ فرقی ندارن همین اعرابم دانشمندان بزرگی داشتن
شما میگی محمد سیاست مدار بوده چرا الان بعد از1400هنوز سیاست مداری مثل محمد نیومده چرا هنوز کسی نیومده ک بعد از1400سال بتونه اندازه محمد رو این اعراب نفهم تاثیر بزاره عربی ک ادرار شتر میخورددو مجبور کرد روزی س بار دست و صورتشو بشوره عربی ک دخدر رو زنده بگور میکردو مجبور کرد بهش مهریه و  نفقه بده معجزه از این بزرگتر
شما خودتون جواب سوال خودتونو دادیدچون اعراب نفهم ترین ملت بودن اعمه ب زبان عرب بودن بعد من گفدم شما دقت نکردید شما بطور مثال ب سخنان علی(,ع) دقت کنید میتونه فقط برا یک قوم باشه شما اگه دقت کنید رویه سخن اینا با تمام انسان هاست یا میفرمایند ب پیروان ما بگوید و از این موارد این کاملا واضحه

دوست عزیز من گفدم تو تهران زندگی میکنم شما از همین ی جمله متوجه شدی ک من امکانتا زیاد داشتمو غرق رفاه بودم من خودم اصالتن مال استان کردستانم شماخودت میدونی ک اونجا چ جور جایه و تو جنگ چ مشکلاتی داشتیم دوست عزیز شما ک از جنگ میگی من خودم سنم ب درک جنگ نمیرسه ولی نزدیکانمو تو این جنگ از دست دادم جنگی ک بخاطر خودخواهی و نادانی بعضی افراد الکی 8سال طول کشید در صورتی ک میشد در2سال تمومش کرد من بابت این از خیلی مسولین حال و سابق کشور سوال کردم ولی جوابی نداشتن و فرار میکردن

شما میگی ادم وقتی میمیره ب فنا میره این چ حرفیه عزیز من بزار برات مثال غیر دینی بزنم یعنی ب نظر تو ادمایی مثل کورش کبیر و هیتلر ک یکی انقد خدمت ب بشریت کرده و دیگری خیانت جفدشون مردن رفت بنظرت این درسته
 کدوم انسان فهمیده ای میگه مقبره یعنی بت پرستس کاملا مشخصه ک این انسان در اوج کم فهمی ب سر میبره
شما اگه سه روزه عراقی من مدت طولانیی اونجام بودم مثل بقیه جاها عقاید مختلف وجود داره پس تمام مردمش نمیگن چون من کسایی رو دیدم ک خلاف این حرفو زدن بعد شما میگی عربا نفهمن بعد ب حرفشون استناد میکنی شما میگی قبر اعمه مغازست شما برا مثال ی سر برو مشهد ببین سالی چند صدتا کار افرینی داره حرم مطهر برو ببین جهیزیه چندصدتا عروسو میده برو ببین چندین ملیارد وام ب مردم  میده دوست عزیز شما ک میگی ما ب شمال کشور فرار کردیم ن اون زمان همون کردستان بودیم پدر من 7سال از 8سال جنگو تو خط مقدم بوده عمویه من اون زمان تخصص پزشکی داشت ک تو کشور هایه اروپایی التماسشو میکردن ولی نرفت موندو از کشورش دفاع کرد
من درخصوص حج از 10سال پیش ب دوستام گفدم ب حج رفتن حرامه چون تو کشور خودمون مشکل زیاد داریم
من میگم اگه میخای بحثمون ب نتیجه برسه بهتر موضوع بحث مشخص باشه برا من مشکلی نیست ب این خاطر میگم ک بتونیم نتیجه گیری کنیم شما موضوع بحثو انتخاب کن من در خدمتم
سلام شب بخیر خوب اول سوال حسین چرا به کربلا امد ؟ایا او میدانست که کشته میشود و چه سرنوشتی در انتظار اوست
سلام
خب بحث حرکت و قیام حسینی شد
امام از زمان اعاز حرکت از مدینه ب سمت مکه و بعد ب کربلا در خطبه های ک در طول مسیر  و در حضور افراد مختلف بیان کردن هدف قیام و نتیجه اونرو اشکارا بیان کردن فک کنم خودش بهتر از هر کسی بتونه جواب شمارو بده

با ی سرچ ساده میتونی تمام خطبه هارو پیدا کنی جوابت کامل توشون هست
سلام بر مدافع حرمین عزیزم من جواب رو از زبان شما خوستم وگرنه از این اراجیف تو سایتا زیاد من نظر خوتون رو خواستم 
سلام ب شما
حسین نیازی ب دفاع من نداره چون اندیشمندان بزرگ جهان از اون دفاع میکنن ما کجای کاریم
اون چیزی ک شما داری بش میگی اراجیف نظر منه من برا نظر شما احترام قائلم همین انتظارم از شما دارم من نگفتم شما هر مطلبی ک تو هر سایتی بودو قبول کن کتب معتبر تاریخی وجود داره ک بیانات امام تو هست منم بخوام بگم همونا رو تکرار میکنم چرا ک هیچ کس بهتر از خود ادم از منضور و هدف خودش اطلاع نداره بازم اگه حال پیدا کردن نداری برات بفرسدم
سلام شب بخیر عزیز دین مسیحیت دین یحودیت ودیگر دینها مثل اسلام و حسین مدافع زیاد داره دانشمندان و محققان زیادی داره و برای خودشانم دینشان موجه ولی دین خودش از هر جهت نگاهش کنی چیزی غیر موجه ایی چون فقط میخواد شما رو به طرف خودش بکشه مثل مسیح که چطور به صلیب کشیدنش چطور شکنجش دادن و.... از این حرفها ولی نظر شخصی من که اگه هر دو دستمو قطع کنن همباز میگم عرب هزار و چهتر صد سال پیش با عرب کنونی که فقط شکل وشمایلشان فرق کرده مجوس شهورت ران وشکم پرست بوده هنوز ادرار شطر رو میخورن وباهاش دست وصورت میشورن حسین اگه ازاد مرد بود اگه کشته شد بخاطر دین خودش فقط جان شیرن و خانوادشو بخطر انداخت اگه امده بود اسلام رو نگه داره فقط خودش رو بکشتن داد دوست عزیز یه سری به مناطق شیعه نشین بزن یه سریم به سونی و دیگر اقلیتها پیشرفت اونها انسان بودن اونها مرد و مردانگی اونها بیشره درسته اونها هم پیرو عربها مثل عمر و ابوبکر باشن و لی منظور من بهتر بودن انها از شیعه است  هرکس یاهر پیامبری کاری یا دینی اورده پیروانی داشتن و کسانی بودن که دلایل موجهی برا دینشان درست کردن خود شما هم اگر دوباره اشتباه نفهمیده باشم در کردستان زندگی کردی که صددرصد باید مذهب سونی داشته بودی والان شیعه شدی ولی من قصد توهین ندارم ولی خود شما به مذهب خودت پشت کردی اما شاید دلایلی داری که اطرافیانتان یا همین کتب مستند شمارا به مذهب شیعه  کشانده . عزیز انسان فقط باانسانیت میتونه انسان بودن خودش رو نشان بده اگه رحم داشته باشی اگه دست کسی رو که زمین خورده بگیری من تا پارسال خدا رو قبول نداشتم ولی چون فهمیدم یه چیزی یه کسی که خیلی بزرگتراز این حرفاست که مارو به وجود اورده  همین خدا نیازی به تشکر مانداره فقط انسان بودن ما رو میخواد ایا حضرت ادم یا خیلی قبل از محمد وحسین دین مشخصی داشتن نه ببین مسافرتهایی به کشورهای اروپایی داشتم که به نظر من دین اسلام در مقابل انسانیت اونها خیلی کوچیکتره  انسانیت خیلی چیز بزگیه که اگه کسی داشته باشه پیش خدای خودش رو سفیده نیازی به شفاعت حسین ودیگه اماما نداره 
سلام برشم
هردینی مدافعان خودشو داره ولی منظور من از مدافعان حسین افراد غیر مسلمون و سرشناسان دنیا بودن مثل رمان نویس بزرگ انگلیسی چارز دیگنز ک رماناش زبان زد همه شده مثل ایروینگ واشنگته امریکایی و خیلیا دیگه ک بخاطر اسلام از حسین دفاع نکردن بخاطر همون انسانیتی ک شما داری ازش دم  میزنی از حسین تعریف میکنن اونو بزرگترین استاد اموزنده انسانیت تاریخ میدونن ب گفته خودشون
شما از انسانیت میگی در صورتی ک بین ادما فرق میزاری تبعیض قاعل میشی این خودش دور از انسانیته بیت حرفات تناقض وجود داره

من گفتم کردستان بودم کی گفدم سنی بودم
من وقتی تونستم خوبو بدو از هم تشخیص بدم خودم ب دنبال انتخاب دین و مذهبم رفدم چرا ک برایه انسان بودن باید ب ی چیزایی پایی بند بود و عمل کرد ک ب اون دین میگن شما حتی تعریف دین روهم نمیدونی دوست عزیز من تشیعه روانتخاب کردم چرا م نتونستم علی و عمر رو برابر بدونم  یکی در اوج انسانیت و دیگری در اوج نادانی و دور از انسانیت من تقریبا اکثر دین های الهی جهان رو برسی کردم هیچ کدوم ب اندازه اسلام ب انسانیت احترام نمیزاشتن ک اگر اینطور نبود اونارو انتخاب میکردم حتی اگر من سنی بودم و شیعه میشدم ب مذهب پشت کردنه خب چیزی ک اشتباهه میخام اصن نباشه ب درک بهتر ک بهش پشت بشه همیت تعصبات بیجاست ک مانع رو اوردن انسان ب انسانیت میشه من با 10تا سنی بیشتر مباحثه داشتم با عالم سنی ن بی سواد همشون حرفمو قبول کردن ک حق باکیه ولی حاضر نبودن از جهالتشون دست بردارن ب خاطر همین حرفا
شما میگی ادم دین نداشت خب عزیزم یکم فک کن دین مال جامعه بشریه ارتباط انسان ها باهم و ارتباط انسان با خاقش ک 90درصد مربوط ب ارتباط انسان با انسانه اون موقع ادم تنهایی دین براچیش بوده میخاسته خودش با خودش ارتباط برقرار کنه یا با گیاهان
شما میگی انسان بودن در صورتی ک همون انسان بودن مستلزم داشتن مبانییه ک الکی بدست نمیان

سلام شب بخیر ببین شما که مدافع اسلامی گفتی که محمد کاری کرده که بجای ادرار شتر الان سه بار دست وصورت میشورن درصورتی که عرب همنجور مجوس مانده فقط ما ایرانیها فقط دست و صورتمان رو سه بار در روز میشوریم عزیزم همانطور که گفتم هر دینی برا خودش توجیهی داره و مدافعی شما به علما سونی میگی بیسواد ولی عزیزم اینجوری نیست اوناهم برا مذهبشون دلایل محکمی دارن 
سلام بر شما
عزیزم الان همه ما ایرانی ها خوبیم همه بیستیم
خب اونام مث ما اونا ب ی دلایلی بیشعور بیشتر دارن اینو ک نباید ربط داد ب محمد

من ب علما سنی نگفدم بیسواد بعدش شما باهر عالمی ک بگی حاضرم سر این موضوع بحث کنم قضاوتم با شما
من حاضرم اون دلایل محکمو بشنوم و جواب بدم

مگه بحث ما امام حسین و عاشورا نبود
۱۱ آبان ۹۵ ، ۰۸:۵۹ حجت اله عرفانیان
به ابجد ظالم 971 -430 مقصر = 541 عمر ابوبکر 541 به ابجد  فتنه گران 786- 245 اسلامه حق = 541 ابوبکر عمر541 فتنه ها 541+430 مقصر = 971 ظالم + 231 ابوبکر = 1202 ابجد سه خلیفه کفر 1202 اینم آیه قرآن 1202 ان من المجرمین منتقمون 1202 ظالم 971 - 310 عمر =661 عثمان 661  - 231 ابوبکر = 430 مقصر430 +231 ابوبکر = 661 عثمان661-231 ابوبکر= 430 مقصر  ابوبکر و عمر طبق معادله ظالم و مقصر از شیطان پست تر بوده اند به ابجد منافقان قرآن 673-132 اسلام = 541 عمر ابوبکر 541 فتنه ها 541 اهله شر 541 دشمنه اسلامی541 اولین قاصب اهل بیتی 541 دروغگوهای پلید عالمند 541    به ابجد541 مقصرادین الهی 541دشمنه اسلامی 541 عمر ابوبکر541فتنه ها 541پیامبر فرمود بعد از من فتنه ها بپا خیزند به ابجد فتنه ها 541 عمر ابوبکر541 ابجد نامشان 541 میباشد

حکومت الله34بیت الله 34ام القری 34دین الله34اهداف قرآن34راز الله 34سره الله 34براه الله34دین الله34 بیت الله34نور الله34خانه شریف34ام القری34بیت الله34محراب مسجد34 دین الله34+25 شیعه=59 مهدی مهدی{هدف کل دین اسلام59چراغ روشنگر اسلامی 59مهدی59}دین الله34عقل کل34ایام الله34حق اسلامی34ایثارانسان34عندالله34 خانه شریف 34خانه مسلمین34بیت الله34دین الله34 ام القری 34بیت الله 34+25شیعه=59مهدی59به راه الله محمد59 یعنی 9+5= 14 معصوم اهل بیت رسوالله 47 اسلام ناب محمدی 47{ نعمت ولایت 47 روز واقعه 47 نعمت های اسلام 47+12 امام = 59 مهدی59 کوه الله دماوند 59سلامی به بزرگی کوه دماوند و اورست بروی قائم آل محمد بفرست  47 با نعمت ها الله«إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤتُونَ الزَّکاةَ وَ هُم راکِعُونَ» (المائده - 55) 55+55= 110علی110 دین محمد علی 110 ولی دین 110 علی 110 جلوه الله110 دین الهی 110 نگین 110 دین الهی 110 از شما سئوال خواهد خداوند می فرماید لولاک لما خلقت الافلاک خداوند می فرماید ما همه دنیا و آخرت تمام افلاک را بخاطر فاطمه اهل بیت پیامبر آفریدیم پیامبر فرمود هیچ کسی شیعه نخواهد شد مگراز فرزندان دخترم فاطمه باشد رمز عدد 5 پنج انگشت داری به دست این نشان 5 تن است اصل مذهب ها اصول دین 5 است 14 بند انگشت داری به دست این نشان 14 معصوم شیعه است 5+5 = 10 فروع دین است ده انگشت داری با دو شصت این نشان 12 امام شیعه است  5ضربدر 5 = 25 نام آدم 25 بار در قرآن آمده آدم باش و حق را بپذیر پیامبر فرمود فقط یک فرقه اهل نجات است به ابجد فرقه 25 شیعه25 کعبه 25 انسان کامل 25 اصل اسلام 25 انسان نمونه 25 انسان کامل 25 شیعه 25 ارباب جهان 25 اصل اسلام 25نام آدم 25 بار در قرآن آمده آدم باش و حق را بپذیر 25اصل اسلام 25 شیعه25کعبه 25فضیلت و اسرارکعبه25شیعه25کربلا25حسینه25عرفا به تأسّى از آیات و روایات، براى کعبه فضایل و اسرار بسیار بیان داشته اند که به اندکى از آن اشاره مى شود:

کعبه، مکانى که خداوند متعال در شهر مکّه (بکه الله) قرار داده است. در روایات و کتب عرفانى آمده است: اوّلین قطعه خاکى که در روى زمین ظاهر شده مکان کعبه بود و خداوند زمین را از این ناحیه گسترانید; از اینرو مکه را 34«امّ القرى»34+25 شیعه=59 مهدی {خانه مهدی}34ام القری 34 بیت الله 34حکومت الله34بیت الله34خانه شریف34ام القری34دین الله34نور الله 3434عقل کل34ایام الله34حق اسلامی 34ایثارانسان34عندالله34خانه شریف  34خانه مسلمین 34 ام القری 34بیت الله 34+25شیعه =59 مهدی 59 ایشان از خانه الله 26بیت الله  روز 26 +26= 52 خداوند سال را 52 جمعه با 313 روز قرار داد 313+52= 365 روز سال مثل روز حقانیت جمال دل آرای قائم آل محمد{عج} قرآن ناطق هویداست ان شاء الله بزودی ظهور خواهد کرد سالار انبیاء مهدی {عج} از34خانه شریف34 ام القری34بیت الله 34+25شیعه =59 مهدی 59 یعنی 9+5= 14 معصوم اهل بیت رسوالله نامیده است.

امام باقر ـ علیه السلام ـ فرمود:

«خداوند آنگاه که خواست زمین را بیافریند، به بادهاى چهارگانه دستور داد تا بر روى آب وزیده و آن را موّاج ساخته و کفهاى آن را در مکان این خانه جمع کند و تلّى (کوهى ـ تبّه اى) از آن بسازد. پس زمین را از زیر این کوه گسترش داد و آیه شریفه «إنَّ أَوَّلَ بَیْت وُضِعَ لِلنّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبارَکاً» (1) اشاره به آن است. پس اوّلین بقعه اى که در زمین خلق شد کعبه بود، سپس زمین از آن امتداد یافت.» امام صادق ـ علیه السلام ـ فرموده است:

«دوست داشتنى ترین جاى زمین،اول کربلا = مکّه است. در نزد خداوند هیچ خاکى محبوبتر از خاک کربلاء= مکّه، هیچ سنگى محبوبتر از سنگ کربلاء= مکّه، هیچ درختى محبوبتر از درخت کربلاء =مکّه، هیچ کوهى دوست داشتنى تر از کوه های کربلاء= مکّه و هیچ آبى محبوبتر از آب آن نیست.» همچنین از امام صادق ـ ع ـ است که فرمود:

«خداوند تبارک و تعالى نور 5 تن را قبل از عالم آفرید مسجد الحرام را قبل از زمین آفرید، سپس زمین را از آن گسترانید.» به بیان روایات، نگاه کردن به کعبه عبادت و موجب محو گناهان است.کشتن حجاج در مکه برای شجره ملعونه از هم واجبات است امام صادق فرمود فقط شجره ملعونه در این ایام انسانها را به شهادت می رسانند اگر میخواهند بدانند اهل دوزخ هستند در ایام ماه حرام جنگ می کنند و انسانهای مظلوم را می کشند هر وقت چنین شد بدانید شجره ملعونه قاصب دین شماست

احترام «ماههاى حرام» به ایّام حج و زیارت کعبه است. جنگ در ماه ذیحجه، از آن جهت که ماه حج است تحریم گشته و در ذیقعده از آن جهت که ماه قبل از حج و ماه آماده شدن حاجیّان است حرام شده است زیرا حاجى باید آرامش خاطر و امنیّت داشته باشد. و محرّم ماه برگشت حاجیّان و اسکان یافتن و رفع خستگى آنها از سفر حج است و اگر ماه رجب را ماه حرام قرار داد از آن جهت است که ماه حج عمره است.(2) آرى خداوند به احترام حج و حاجیّان، این ماهها را ماه حرام و امن قرار داد تا همگان به برکت حج مدّتى از سال را در امنیّت باشند.

محى الدین عربى مى گوید:

«بدان که خداوند متعال کعبه را به عنوان گنجى به ودیعه نهاده است. رسول خدا ـ صلى الله علیه و آله و سلم ـ خواست تا آن گنج را خارج ساخته و به مرم انفاق کند ولى به جهت مصلحتى، از آن صرفنظر کرد... و آن سرّ تا کنون باقى است. امّا روزى در سال 598 که من در تونس بودم لوح زرّین از کعبه به سوى من آمد که در آن لوح اثر انگشتى به عرض یک شبر و به طول یک شبر یا بیشتر بود. در آن لوح به قلمى که من نمى شناختم نوشته اى بود و این جریان به سبب وجهتى که بین من و خدایم بود پیش آمد. من از خدا خواستم که آن لوح را به جاى خود برگرداند و این کار به جهت حفظ ادب در محضر رسول خدا بود که اگر آن لوح به مردم نشان مى دادم فتنه کور در میانشان به وجود مى آمد و من بدین مصلحت از افشاى آن خوددارى کردم. اما حضرت رسول اکرم ـ ص ـ بدین جهت آن را ترک نکردند بلکه آن را باقى گذاشتند تا حضرت قائم در آخر الزمان به امر خدا آن را خارج سازد. آن حضرتى که جهان را پُر از عدل و قسط مى کند همانطور که پُر از ظلم و جور شده بود. و خبرى نیز در این خصوص وارد شده است.»(3) ازاینرو پیامبراکرم ـ ص ـ فرمود است: «هرکه در مکه بمیرد مانند آن است که درآسمان دنیا مرده است.» همچنین وى در خصوص کعبه مى گوید:

«خانه کعبه اوّلین خانه اى است که معبد مردم قرار داده شده و نماز در آن با فضیلت تر از نماز در غیر آن است خانه کعبه از نظر زمان قدیمى ترین مسجد است و این خانه از هنگامى است که خدا دنیا را آفرید. پس این خانه همان خانه اى است که خدا از تمام خانه ها برگزیده است، و براى آن است سرّ اوّلیت در میان همه معبدها که 120 هزار پیامبر، غیر از اولیاى الهى، بر آن طواف کرده اند.

هیچ پیامبر و ولیى نبوده است که به این خانه و بلد حرام تعلّق خاطرى نداشته باشد پس یقیناً این خانه موطن ظهور دست خدا ولى حقّ و ودیعه الهى است پیامبر اکرم ـ ص ـ درخصوص این خانه فرمود: «به خدا که تو بهترین زمین خدا و محبوبترین زمین نزد خدا هستى و اگر مرا از تو خارج نمى کردند من هرگز از تو خارج نمى شدم.» پس اگر کسى این خانه را ببیند ولى بر حالت الهى و نورانى وى نیفزاید، از برکت خانه چیزى عاید او نشده است; زیرا این خانه خزانه خدا از برکات و هدایت است.این آیه34 حروف داردوَإِنَّ مِنْ شِیعَتِهِ لَإِبْراهِیمَ إِذْجاءَربَّهُ بِقَلْبٍ سَلِیم حرف دارد34 عقل کل 34بیت الله 34 ام القری 34حکومت الله34بیت الله34خانه شریف34ام القری34دین الله34عقل کل34ایام الله34حق اسلامی 34ایثارانسان34عندالله34خانه شریف 34 ام القری 34بیت الله 34+25شیعه =59 مهدی 59 دین الله34+25شیعه=59مهدی59 وصی دین محمدا خداوند زمین را از این ناحیه گسترانید; از اینرو مکه را 34«امّ القرى»34+25 شیعه=59 مهدی {عج} نامیده است.59هرپیامبرجانشینی دارد46جانشین پیامبران46 +13رجب در محراب کعبه شاه مردان بدنیا آمد={46+64 دین} 64آقاسرورتاج سر محمد64 دست بیعت =110ولی دین110بحق110علی 110دین الهی110نگین110دین الهی110به ابجد46آخرین پیامبر46محمد20+26 علی=46ماه46+46=92 محمد92+18ذالحجه غدیر خم=110ولی دین110دین الهی110علی110جلوه الله110ماشیعیان همه پیامبران الهی رامثل هم دوست میداریم پیامبراسلام فرمود124هزارپیامبرخداوندبرای هدایت بشر فرستادبه ابجد66 آخرین پیامبر محمد66 الله 66+66 الله=132 اسلام لطفا اسلام خود را علمی ثابت نمائید همه فرقه ها باید به علم ریاضی قرآن دین خودرا ثابت نمایندبعداز14شاهنشاه14نماز14راه14بحق 14راه14دوست14امامت14دوست14نبوت14عشق14لشگر14امداد 14صف14جمال14نگین14امامت14نبوت14نگین14جمال 14همه14مسلم14بحق14نماز14عشق14نبوت 14امامت 14قلم14خطه14امامت 14مثل ماه شب چهارده میدرخشند 14معصوم وگل سر سبد14معصوم47آخرین امام دین47 شجره مطهره{47نعمت ولایت47 شجره مطهره47} 47+12امام=59با جانشین الله محمد59آخرین امام دین اسلام 59مهدی59 ترجمه قرآن محمد59نوره الله محمد 59با خورشید ولایت59 مهدی59با مرد الهی الله59 به قائم ال محمد59به مدافعان الله 59آخرین امام دین اسلام59 خورشید ماه عالم59با مرد الهی الله 59باخورشید ولایت59ماه خورشیدعالم59 حاکم دین اسلامی 59خلیفه اسلام الله59 اسلام حق ناب محمدی 59 سیاست بحق اسلام الله59 آخرین امام دین اسلام حاکم دین اسلامی 59خلیفه اسلام الله59 اسلام حق ناب محمدی59اجرکم عندالله59دین اسلام حق الله 59با جانشین الله محمد 59 امام مهدی وقتی وارد هر شهری شود قدرت امامت و دانایی ایشان مافوق تصور انسانهاست شیعه ناب پروردگار عالم است آنچنان دشمنانش را علمی در هم می کوبد که درجا شیعه می شوند و کسی نیست که نپذیرد 59امامه نمونه عالم است59به امرخدا مردگان را زنده و کور مادر زاد را شفاء میدهد آیا دانشمندی بغیر از حضرت عیسی سراغ دارید بتواند این کاررا بکند یدالله فوق ایدیهم براستی که پیامبران الهی دست برحق الهی در آستین داشتندحضرت موسی دستش را در استین میبرد و طلای نورانی بیرون می آورد امام مهدی به اراده و مشیت الهی قادر به تمان این معجزات میباشدخداوند زمین را از این ناحیه گسترانید; از اینرو مکه را 34«امّ القرى»34+25 شیعه=59 مهدی {عج} نامیده است.59روز قیامت از نعمت هااز شما سئوال خواهد شد پیامبر فرمود هر کسی امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا خواهد رفت رسول خدا فرمود الهی من و پدرو مادرم فدای مهدی موعود نعمت ولایت 47+12 امام = 59 مهدی         شجره مطهره47} 47+12امام=59با جانشین الله محمد59آخرین امام دین اسلام 59مهدی59 ترجمه قرآن محمد59نوره الله محمد 59با خورشید ولایت59 مهدی59با مرد الهی الله59 به قائم ال محمد59به مدافعان الله 59آخرین امام دین اسلام59 خورشید ماه عالم59با مرد الهی الله 59باخورشید ولایت59ماه خورشیدعالم59 حاکم دین اسلامی 59خلیفه اسلام الله59 اسلام حق ناب محمدی 59
نام شیعه زینت قرآن بوود غیر شیعه نیست در قرآن ابد  نام شیعه12باردرقرآن آمده وَ إِنَّ مِنْ شِیعَتِهِ لَإِبْراهِیمَ إِذْ جاءَ رَبَّهُ بِقَلْبٍ سَلِیمٍ این آیه34 حرف دارد34جانشینه سلطانه 34رهبر جهان 34رهبرانسانه 34+25شیعه انسان کامل اصل اسلام=59 مهدیمهدی{هدف کل دین اسلام59} به ابجدوحدت کل اسلام600-541 ابوبکر و عمر= 59مهدی 59 اجرکم عندالله 59 با سرور دین الله 59سالاره حق انبیاء59صاحب ذالفقاری 59به ابجد کبیر {تفسیر علم ابجد قرآن} 1261-1202 عمر ابوبکر عثمان = 59 مهدی 59 جهان 59 آزآن 59 مهدی میباشداین آیه ولایت هم 59 حرف میباشد بشمار59 ونریدأن نمن على الذین استضعفوافى الأرض ونجعلهم أئمّةونجعلهم الوارثین59مهدی59امید مستضعفان جهان59عاشق الله علی59بارهبرجهان اسلامی 59حاکم دین اسلامی59انگشتر عشق اسم اعظمی 59رهبرکل اسلامی 59شاهنشاه کل عالمی59عدله قسط الهی59 دست انتقام حق الهی 59به جانشین بحق محمد59نوره الله محمد 59حزب الله قهرمان59ساعت12ماه های سال12ای دوازدهمین سوره قرآن یوسف کنعان گلی زگلشن رویش شاه حجازی بوود نه برده کنعان59 خوشبخترین انسان عالم59باسروردین الله59مهدی59یعنی9+5=14 معصوم گل سرسبد چهارده معصوم ماه شب چهارده مهدی59 عاشق الله علی 59عدله قسط الهی 59 مهدی میباشد 59حاکم دین اسلامی59با خورشید ولایت 59خلیفه اسلام الله59 اسلام حق ناب محمدی 59 امید مستضعفان جهان59عاشق الله علی59مهدی 59مهدی{هدف کل دین اسلام59} {به ابجد وحدت کل اسلام } 600 منهای 541 ابوبکر و عمر =59مهدی 59 اجرکم عندالله 59 با سرور دین الله 59سالاره حق انبیاء59صاحب ذالفقاری 59سلام به صبح شام بر امام 59مهدی 59 بزودی خواهد آمد و همه ادیان را به وحدت فرا میخواند ما باید کمکش کنیم صحابه حضرت مهدی بودن زحمت دارد بامنجی دین عالم مهدی امام برحق عالم  مهدی59 فرقه حق اسلامی59 منجی کل دینی59 منجی بدین عالم59 عاشق الله علی 59عدله قسط الهی 59با جانشین رسول الله59 صاحب ذالفقاری59 قهرمانه واقعی59 انگشتری سلیمانی59مهدی 59این آیه قرآن 59 حروف دارد و در باره حضرت مهدی هم میباشد میخای بشمار59  ونرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمهٔ و نجعلهم الوارثین 59مهدی 59 اجرکم عندالله 59 هدف کل دین اسلام 59 با سرور دین الله 59سالاره حق انبیاء59حامی 59 زمین 59 ازآن 59 مهدی 59 مهدی 59آل محمد رسوالله 59 به محمد رسو الله 59 شاهنشاه کل عالمی59 بسر حلقه انبیاء 59رهبر کل اسلامی 59با منتقم دین الهی59برگزیده گان محمد 59 جانشینه امام علی 59رهبر کل اسلامی 59 شاهنشاه کل عالمی 59 دست انتقام حق الهی 59به جانشین بحق محمد59نوره الله محمد59با سلحشور دین اسلام59 جانشینه امام علی59 بسر حلقه انبیاء59 دست انتقام حق الهی59با منتقم دین الهی 59به جانشین بحق محمد59سره اعظم دین اسلامه59نوره الله محمد59به مدیر کل اسلام59با سلحشور دین اسلام 59شاهنشاه کل عالمی 59یعنی9+5= 14معصوم14پسر انسان 14 عشق 14 نترس 14 مستجاب14سپاه قدس 14شهادت 14شاهنشاه 14در صحیفه آدم لسان صدق چراغی عشق پاک مهدی 59پایه گذار علم ابجد59بفرمانده کل قوا59با طرفدار الله59 شاهنشاه کل عالمی59به چراغ کبریاء 59 چلچراغ اهل دین اسلام 59مومنی گریه کن59بامردالهی الله 59مهدی59 امام حق مسلمین جهان 59جهان 59 از آن 59مهدی 59 حامی 59مهدی59مهد عشق یعنی59مهدی 59 اشهد ان لا اله الا الله 59 روح قرآن اهل اسلام 59مهدی59 اشهد ان خلیفه الله 59مهدی 59صاحب بحق دین اسلام 59 یا مقتدای عالمی 59 با نور الهی الله59به سلطانه کل عالم59اسلام خلیفه الله 59بوارث دین الله59 بادین الهی الله 59با رئیس نبوت امامت 59امام شیعیان جهانه 59 با معجزه اهل قرآن 59 امیراالمومنین59 امیر المومنانی 59با منتقم دین الهی 59شیر یزدان اسلامه صاحب بحق دین اسلام59 با مقتدای عالم 59 روح قرآن اهل اسلام 59با نور الهی الله 59خلیفه حق الله59 وکیل حق اسلامه 59نشانه نبوت خاتم انبیاء 59 مهدی 59 با روح مردان قرآن 59به منجی عالمی59 رهبر کل اسلامی 59رهبر کل اسلامی59 شاهنشاه کل عالمی 59رهبر کل مسلمین جهان59شاهنشاه کل عالمی 59راه قرآن محمدی 59خط الله محمد59به عدالت در قرآن59 ره محمد علی 59 با دین الهی الله 59 اسلام اعظم کلام الله 59 مهدی{هدف کل دین اسلام59}59افتخار مسلمین جهان59 هدف قرآن هدف ماه 59یامقتدای عالم59 با منتقم دین الهی59 مهدی 59اسلام روح دین آدم 59گل سر سبدادین الهی 59 مهدی 59با حزب الله جان بسیج 59 به لشگریان بسیجی 59 مهدی 59 بفرمانده دلاور 59 امام برحق بسیجین 59 امام قهرمان کل دین 59بفرمانده دلاور 59 رهبر کل اسلامی 59درمان تمامه دردها 59رهبر کل اسلامی 59شاهنشاه کل عالمی 59فرماندها شجاع اسلام59 نشانه نبوت خاتم انبیاء 59 مهدی 59 را بپذیرد و شیعه مولاء حضرت مهدی گردد بحقیقت 59خوشبخترین انسان عالم 59 مهدی59 میباشد 59حاکم دین اسلامی59با خورشید ولایت 59خلیفه اسلام الله59 اسلام حق ناب محمدی 59مهدی 59 خلیفه قرآنیه 59حامی 59زمین 59 ازآن 59مهدی 59ماه جانه

 

امیر مؤمنان در ضمن خطبه مفصّلی که در مورد دجّال ایراد فرموده است، بعد از شرح کشته شدن دجّال می فرماید:
«
پس از آن47 «طامّه کبری »47 اسلام ناب محمدی 47+12امام = 59 مهدی  است» اصحاب پرسیدند: «طامه کبری » چیست؟ فرمود:جمع شدن47 47اسلام ناب محمدی 47شجره مطهره47 در کوه صفا و مروه
«
خروج دابّة الارض است که در نزدیکی (صفا) ظاهر می شود. {47شجره مطهره47 انگشتر حضرت سلیمان و عصای حضرت موسی در دست اوست... هنگامی که سرش را بلند می کند همه کسانی که در میان مشرق ومغرب هستند به قدرت الهی او را می بینند. وآن پس از طلوع خورشید از مغرب است که در آن هنگام درِ توبه بسته می شود».47اسلام ناب محمدی47در کتب زرتشت 47 خرد شهر ایزد47منظور شجره مطهره 47اصل دین ها اسلام 47به اصله اسلامی 47 اسلام ناب محمدی 47 با مومن دین اسلام47 مومنان دین اسلام 47. {47شجره مطهره }47 شاه مردان مهدی47 قرآن و اهلبیت  47مومن یاب الله 47 بگردید مومنان واقعی را پیدا کنید که نفعی برای اسلام دارند نه برای خودشان مومن ته چاه به درد خودش می خورد آب

به ابجداهل نبوت494-541عمر ابوبکر =47شجره مطهره47 خلف صالح حق 47اسلام ناب محمدی47  اکنون به شگفتی آیه تطهیر دقت کنیم: این آیه قرآن 47 حروف دارد 47 شجره مطهره 47 و 12 امام هم حروف اسمشان 47 میباشد 47(إنما یرید الله لیذهب عنکم الرجس أهل البیت و یطهرکم تطهیرا)47این آیه دارای 47حرف میباشد. تعداد حرفهای اسامی زیر :فاطمة 5 علی 3 حسن 3 حسین 4 علی 3 محمد 4 جعفر 4 موسى4 علی3 محمد 4 علی 3 حسن 3 محمد 4 در مجموع 47 حرف.در قرآن ثبع المثانی من القرآن العظیم مراد نام ائمه شیعه بدون تکرار در قرآن 7 بار آمده چهار علی چهار محمد دو حسن جعفر موسی که در راه است انشاء الله با عصای و انگشتر سلیمان در راه است47 شجره مطهره 47اسلام ناب محمدی 47 منظور خانواده پیامبر میباشد ابجد 47 شجره مطهره 47 و ابجد عمر ابوبکر 49 شجره ملعونه49 میباشدبه ابجد حربه شیطانه 590-541عمر ابوبکر= 49 بازم ابجد صغیر 49 ابوبکرعمر49 به ابجد کبیر ظالم 971-430 مقصر = 541 عمر ابوبکر541 فتنه ها 541 عداوتین 541 کافر پلید دین اسلام 541 مجرمین بدین اسلام 541 شرکیه ها 541 اهل شر 541 شرما 541 مرگ کافر 541 قاتلی 541 آفت کلی541 اهله شر541 ابوبکر دوسال خلافت نکرده از دنیا رفت به درک اسفل سافلین 541دشمنه اسلامی 541شرما541عمر ابوبکر541 فتنه ها 541

41فتنه ها 541 عمر ابوبکر 541دشمنه اسلامی541 عمر و ابوبکر 9 4 ابجدصغیر ابوبکر و عمر 49 میباشد عمر 22+27 ابوبکر = 49 بدشمن اسلام دشمن قرآن 49 شجره ملعونه 49 عمر ابوبکر 49 به ابجد شیطان منافقی 651-110 دین الهی = 541 عمر ابوبکر 541 دشمنه اسلامی 541 فتنه ها 541 اهله شر 541 به ابجد محمد 92+ عهد شکن ۴۴۹ =۵۴۱عمر و ابوبکر عهد خود را شکستند = بغدیر ۱۲۱۶- ۱۴ معصوم = ۱۲۰۲ ابجد عمر ابوبکر و عثمان ۱۲۰۲ دشمن خدا بوده اند ظالم ۹۷۱-۴۳۰ مقصر =541 ابوبکر و عمر ۵۴۱ مقصر ۴۳۰+۳۱۰ عمر +۲۳۱ ابوبکر = ۹۷۱ ظا عمر ابوبکرلم یا 971 خطاء کار دینها 971 یا ظالم 971به دست میآید۹۷۱ – ۳۱۰ عمر = ۶۶۱ عثمان+ ۳۱۰=ظالم ۹۷۱ظالم +۲۳۱ابوبکر = ۱۲۰۲ ابجد سه خلیفه کفر ابجد آیه ان من المجرمین منتقمون ۱۲۰۲ابوبکر و عمر و عثمان ۱۲۰۲ دزده غافله ادیان 1202 میباشد ظالم منهای مقصر میشه ابوبکر و عمر ۵۴۱ طریق اسلام ۴۵۱- ۵۴۱ عمر و ابوبکر = ۱۱۰ علی مولاء طریق اسلام میباشد

بدانید آنکس از ما(امام مهدی) که فتنه های آینده را دریابد، با چراغی 23روشنگر در آن گام می نهد،و بر همان سیره و روش پیامبر و امامان رفتار می کند تا گره ها را بگشاید بردگان و ملت های اسیر را آزاد سازد،جمعیت های گمراه و ستمگر را پراکنده و حق جویان پراکنده را جمع آوری می کند.او سالهای طولانی در پنهانی از مردم به سر می برد آن چنان که اثرشناسان، اثر قدمش را نمی شناسند، گرچه در یافتن اثر و نشانه ها تلاش فراوان کنند سپس گروهی برای درهم کوبیدن فتنه ها آماده می گردند و چونان شمشیرها صیقل می خورند،

 دیده هاشان با قران روشنایی گیرد، و در گوش هاشان تفسیر قران طنین افکند،

و در صبحگاهان و شامگاهان جامهای حکمت سر می کشند.

                                                               نهج البلاغه-قسمتی از خطبه ۱۵۰

چهل حدیث از حضرت مهدی(عج) و برای حضرت مهدی(عج):

1- قال الإمام المهدی، صاحب العصر و الزّمان (علیه السلام و عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) : 
الَّذی یَجِبُ عَلَیْکُمْ وَ لَکُمْ انْ تَقُولُوا: إنّا قُدْوَهٌ وَ ائِمَّهٌ وَ خُلَفاءُ اللهِ فی ارْضِهِ، وَ اُمَناوُهُ عَلی خَلْقِهِ، وَ حُجَجُهُ فی بِلادِهِ، نَعْرِفُ الْحَلالَ وَ الْحَرامَ، وَ نَعْرِفُ تَاْویلَ الْکِتابِ وَ فَصْلَ الْخِطابِ.([1]) 
امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) فرمود: بر شما واجب است و به سود شما خواهد بود که معتقد باشید بر این که ما اهل بیت رسالت، محور و اساس امور، پیشوایان هدایت و خلیفه خداوند متعال در زمین هستیم. 
همچنین ما امین خداوند بر بندگانش و حجّت او در جامعه می باشیم، حلال و حرام را می شناسیم، تاویل و تفسیر آیات قرآن را عارف و آشنا هستیم. 

2- قالَ (علیه السلام) : انَا خاتَمُ الاْوْصِیاءِ، بی یَدْفَعُ الْبَلاءُ عَنْ اهْلی وَ شیعَتی.([2]) 
فرمود: من آخرین وصیّ پیغمبر خدا هستم به وسیله من بلاها و فتنه ها از آشنایان و شیعیانم دفع و برطرف خواهد شد. 

3- قالَ (علیه السلام) : امَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَهُ فَارْجِعُوا فیها إلی رُواهِ حَدیثِنا (احادیثِنا)، فَإنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَ انَا حُجَّهُ اللهِ عَلَیْکُمْ.([3]) 
فرمود: جهت حلّ مشکلات در حوادث - امور سیاسی، عبادی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی، اجتماعی و... - به راویان حدیث و فقهاء مراجعه کنید که آن ها در زمان غیبت خلیفه و حجّت من بر شما هستند و من حجّت خداوند بر آن ها می باشم. 

4- قالَ (علیه السلام) : الحَقُّ مَعَنا، فَلَنْ یُوحِشَنا مَنْ قَعَدَعَنّا، وَ نَحْنُ صَنائِعُ رَبِّنا، وَ الْخَلْقُ بَعْدُ صَنائِعِنا.([4]) 
فرمود: حقانیّت و واقعیّت با ما اهل بیت رسول الله صلّی الله علیه وآله وسلّم می باشد و کناره گیری عدّه ای، از ما هرگز سبب وحشت ما نخواهد شد، چرا که ما دست پروره های نیکوی پروردگار می باشیم; و دیگر مخلوقین خداوند، دست پرورده های ما خواهند بود. 

5- قالَ (علیه السلام) : إنَّ الْجَنَّهَ لا حَمْلَ فیها لِلنِّساءِ وَ لا وِلادَهَ، فَإذَا اشْتَهی مُوْمِنٌ وَلَداً خَلَقَهُ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِغَیرِ حَمْل وَ لا وِلادَه عَلَی الصُّورَهِ الَّتی یُریدُ کَما خَلَقَ آدَمَ (علیه السلام) عِبْرَهً.([5]) 
فرمود: همانا بهشت جایگاهی است که در آن آبستن شدن و زایمان برای زنان نخواهد بود، پس هرگاه مومنی آرزوی فرزند نماید، خداوند متعال بدون جریان حمل و زایمان، فرزند دلخواهش را به او می دهد همان طوری که حضرت آدم (علیه السلام) را آفرید. 

6- قالَ (علیه السلام) : لا یُنازِعُنا مَوْضِعَهُ إلاّ ظالِمٌ آثِمٌ، وَ لا یَدَّعیهِ إلاّ جاحِدٌ کافِرٌ.([6]) 
فرمود: کسی با ما، در رابطه با مقام ولایت و امامت مشاجره و منازعه نمی کند مگر آن که ستمگر و معصیت کار باشد، همچنین کسی مدّعی ولایت و خلافت نمی شود مگر کسی که منکر و کافر باشد. 

7- قالَ (علیه السلام) : إنَّ الْحَقَّ مَعَنا وَ فینا، لا یَقُولُ ذلِکَ سِوانا إلاّ کَذّابٌ مُفْتَر، وَ لا یَدَّعیهِ غَیْرُنا إلاّ ضالٌّ غَویٌّ.([7]) 
فرمود: حقیقت - در همه موارد و امور - با ما و در بین ما اهل بیت عصمت و طهارت خواهد بود و چنین سخنی را هر فردی غیر از ما بگوید دروغ گو و مفتری می باشد; و کسی غیر از ما آن را ادّعا نمی کند مگر آن که گمراه باشد. 

8- قالَ (علیه السلام) : ابَی اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِلْحَقِّ إلاّ إتْماماً وَ لِلْباطِلِ إلاّ زَهُوقاً.([8]) 
فرمود: همانا خداوند متعال، إباء و امتناع دارد نسبت به حقّ مگر آن که به إتمام و کمال برسد و باطل، نابود و مضمحل گردد. 

9- قالَ (علیه السلام) : إنَّهُ لَمْ یَکُنْ لاِحَد مِنْ آبائی إلاّ وَ قَدْ وَقَعَتْ فی عُنُقِه بَیْعَهٌ لِطاغُوتِ زَمانِهِ، و إنّی اخْرُجُ حینَ اخْرُجُ وَ لا بَیْعَهَ لاِحَد مِنَ الطَّواغیتِ فی عُنُقی.([9]) 
فرمود: همانا پدران من (ائمّه و اوصیاء علیهم السّلام)، بیعت حاکم و طاغوت زمانشان، بر ذمّه آن ها بود; ولی من در هنگامی ظهور و خروج نمایم که هیچ طاغوتی بر من منّت و بیعتی نخواهد داشت. 

10- قالَ (علیه السلام) : انَا الَّذی اخْرُجُ بِهذَا السَیْفِ فَامْلاَالاَْرْضَ عَدْلا وَ قِسْطاً کَما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً.([10]) 
فرمود: من آن کسی هستم که در آخر زمان با این شمشیر - ذوالفقار - ظهور و خروج می کنم و زمین را پر از عدل و داد می نمایم همان گونه که پر از ظلم و جور شده است.

[1]- تفسیر عیّاشی: ج 1، ص 16، بحارالانوار: ج 89، ص 96، ح 58. 
[2] - دعوات راوندی: ص 207، ح 563. 
[3] - بحارالانوار: ح 2، ص 90، ح 13، و53، ص 181، س 3، وج 75، ص 380، ح 1. 
[4]- بحارالانوار: ج 53، ص 178، ضمن ح 9. 
[5]- بحارالانوار: ج 53، ص 163، س 16، ضمن ح 4. 
[6]- بحارالانوار: ج 53، ص 179، ضمن ح 9. 
[7]- بحارالانوار: ج 53، ص 191، ضمن ح 19. 
[8]- بحارالانوار: ج 53، ص 193، ضمن ح 21. 
[9]- الدّرّه الباهره: ص 47، س 17، بحارالانوار: ج 56، ص 181، س 18. 
[10]- بحارالانوار: ج 53، ص 179، س 14، و ج 55، ص 41.


شما برای اثبات یک اتفاق کوچک که مربوط به اختلافات قومی در یک کشور خارجی بوده و هزار سال پیش اتفاق افتاده خودکشی می کنید. اگر شما بی وطن هستید یا نوکر عجنبی بگید ما هم بدونیم.
با سلام   واقعا جایه تعجب داره ک هنوز ادم های با این سطح از فهم وجود دارن ک اتفاقی مثل عاشورا و اخلافات قومی میدونن واقعا کمال جهلو نشون میده  با انسانی ک هنوز داره حرف از نژآدو قومیت میزنه نمیدونم باید چی گفت  بحث انسانیته ن عرب و عجم ما دمبال کدوم ارزش انسانی میگردیم ک تو حرکت حسین پیدا نمیشه  ایثار وفا از خود گذشتگی بخشش کرامت چی ما نوکر نیستیم ما شاگردیم اومدیم انسانیتو یاد بگیریم اگه تو راهپیمایی اربعین دقت کنی میبینی ک از همه جا دنیا اومدن از انگلستانو امریکا گرفته تا استرالیا اگه چن جمله باهاشون حرف بزنی متوجه میشی ک حسین کیه ک بعد از 1370سال از مردنش طرفو از امریکا و اوج لذتش میکشونه میاره میاره ک یادش بده انسان بودنو طرف تو سالگرد اولش هیشکی سر قبرش نیست این حسینه ببینید 1370سال گذشته دیگه تو شهرش جا برا راه رفتن نیست برو نظر چارتا انسان فهمیده رو راجب حسین بخون بعد متوجه میشی
درود ... برادر من چطور حضرت علی بوده اما پسرش نبوده ...... سخن از سخن با حساب کتاب بالا تر نیست باشه .... اگر نبوده دلیل با مدرک بیار نه چرندیات اخوندای پا پتی و شهوتی رو بگی
پاسخ:
این شبهه شما چه ربطی به پست داشت؟! و اصلاً منظورتون دقیقاً چیه؟
شما چتونه از عربا بدتون میاد  ون اومدن کردنتون یا چون گذاشتن خدارو بشناسین اتش میپرستیدید شماها خدارو شکر الان سنی خدارو میپرستین ملخ خور ک میگبن اونا مردن شجاعن تو زمان خودشون نصف دنیا رو گرفتن منم عربم اهواز زندگی میکنم زیادم  زر علکی نزنین ما پاپتی بودیم ولی شماها ک اومدین زمینو نجس کردین ی چیزی پوشیدیم
سلام
جالبه،به قضیه عاشورا میگه اختلاف قومیتی،در حالی که جنگ حق و باطله،جنگ بین یک امام الهی و یک سری انسان پست فطرته،یک امام الهی شهید شده،کسی که خدا ایشون و 11 معصوم دیگه رو برای مردم کل دنیا به امام و پیشوا انتخاب کرده شهید شده،چرا عظمت موضوع رو درک نمی کنیم،این اتفاق اگر در 100 هزار سال پیش هم اتفاق افتاده باشه بازم برای ما شیعه ها مهمه و برای کل انسان های حق پرست دنیا مهمه ،ما افتخار می کنیم به نوکری کردن برای امامان الهی و پیامبران الهی ،
امامان و پیامبران الهی اجنبی و بیگانه محسوب نمیشن، اشنا محسوب میشن ،اشنا ترینن،از پدر و مادر به ادم اشنا ترن،حتی اگه در سرزمین ما به دنیا نیومده باشن و یا زندگی نکرده باشن و یا در سرزمین ما شهید نشده باشن ،پیامبران و امامان الهی فقط برای کافران بیگانه محسوب میشن ،برای یک انسان کل کره زمین سرزمین و وطنش محسوب میشه
وطن پرستی به این نیست که با اخرین دین خدا و کتاب خدا و اخرین پیامبر خدا و 12 امام الهی بجنگی،وطن پرستی به اینه که وقتی میری بازار جنس ایرانی بخری نه خارجی،وطن پرستی به اینه که وقتی به کشورت حمله شد بری جانت رو فدا کنی عین همون جووون های ایرانی مسلمان شیعه ای که سربند یا حسین می بستن و می جنگیدن،بی وطن شماها هستین که می خواهید مردم کشورتون رو به یک دین ضعیف به اسم زردتشتیت بر گردونید،من حاضر نیستم در اتشکده خدا رو عبادت کنم،وطن پرستی شما دروغی بیش نیست
امام حسین یک امام الهی هست،انتخاب خداست،خدا ایشون و 11 امام دیگه رو برای کل دنیا به عنوان امام و پیشوا انتخاب کرده،موضوع امام حسین فراتر از شخصیت بودنه فراتر از معروفیت و مهم بودنه،امام حسین سومین امام الهی هست،این موضئع رو با استفاده از ایات قران ،احادیث حضرت محمد،خطبه غدیر خم و با استفاده از معجزات اونها میشه اثبات کرد،این همه معجزات علمی که دارن،این همه معجزاتی که در زمان حیات مادیشون داشتن و اینهمه معجزاتی که الان در زمان زندگی روحی شون دارن،این همه افرادی که دکترا جوابشون کرده بودن و در حرم امامان شفا یافتن رو نمی بینید ،این همه مشکلات و گرفتاری هایی که امامان از ما رفع کردن رو نمی بینید ،و این کار رو با اجازه خدا و با استفاده از قدرتی که خدای متعال در اختیارشون گذاشته حل میکنن،من خودم یکی از همون هایی هستم که اگه امام رضا کمکم نمی کرد الان سینه قبرستون بودم
دم از متمدن بودن میزنن اما پیامبر الهی و 12 امام الهی رو با عرب های عصر جاهلیت یکسان میدونه، این نهایت جهل و نادانیه که ادم پیامبر و 12 امام الهی رو که معصومند و برتر از همه انسان ها هستن رو با عرب های عصر جاهلیت یکسان بدونه،هزار رحمت به عرب های عصر جاهلیت ، یه عده نژاد پرست در جهل و نادانی از عرب های عصر جاهلیت هم پیشی گرفتن، مرگ بر نژاد پرستی مرگ بر نژاد پرستی که تا این حد ادم رو جاهل و نادون میکنه
آقا شما داخل زمستون تشنه نمیشید درصورتی که این همه دشمن میجنگیدن این همه تحرک داشتن
همش چرنده ، شماها خیلی متعصبانه به قضیه نگاه کردید ، بعد هم عاخه بیشعورها اقلیم عراق را نسبت به نقشه های جغرافیایی ، ماهواره ای و میزان بارش سال 61 هجری قمری مورد بررسی و بحث قرار بدید نه الان که خیلی از تالابهای عراق را خشک کردن ، اقلیم کره زمین و خاورمیانه به کلی دچار دگرگونی و با گرم شدن زمین به علت گازهای گلخانه ای و غیره کاملا مشخصه نویسنده مطالب این سایت یک انسان احمق تعصبی و اشخاصی که نظرات را تائید کردن از اون هم بیشعورتر بودند ، وسلام ، گور بابای همه ی شما انسان های بیشعور
مرگ بر تمام منافقین و کفار و یهودیان حروم زاده که چرند می نویسند
جناب ایمان!
اولین چیزی که باید در جواب دادن رعایت کرد ادب است آدمی که جواب درست و حسابی نداره دست به ابزار بی ادبی و توهین می‌زنه که خود این عمل رد ادعای شماست
سلام من سال ۹۶برای کار سیستم برق صنعتی توی یک کارخونه لبنیات درحال ساخت به کربلا رفتم وقتی خواستیم چاه ارت رو بکنیم تا به رطوبت برسیم حدود ۲ متر که کندیم به آب رسیدیم حالا اینکه جاهای دیگه کربلا هم این شرایط رو داره یا نمیدونم اما در جواب ادمین که فرمودمد شما بیل و کلنگ بردار و برو اگه تونستی بعد ۳ روز بی آبی زمین رو بکنی عرض کنم پس چطور میشه بعد ۳ روز بی آبی با یه لشکر عظیم جنگ کرد و هر کدوم از یاران چندصد نفر رو به هلاکت برسونن اما نمیتونن ۷۲ نفری یه چاه بکنن ضمن اینکه توی کتاب تاریخ طبری اومده یاران توی خیمه ها چندید چاه حفر کردند و حتی قبل نبرد غسل کردند و حتی حتی حتی با واجبی موهای زائد بدنشون رو زدودن تا هنگام شهادت لا بدن پاک به سراغ حکری ها برن 
در برخی منابع، دقیقا به همین کندن چاه اشاره شده که سپاه حضرت امام حسین علیه السلام چاه کنده اند.

سلام و عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه های محرم و صفر. 

روشن است که نهضت امام حسین(ع) در شرایطی ایجاد شد که قدرت در دست امویانی بود که در تحریف حقایق مشهور و معروف بودند به همین دلیل نهضت کربلا دچار یک توطئه کم نظیر تبلیغاتی شد...

می بینیم که کاروان از مدینه منوره حرکت کرد و با عبور از منزلگاه های متعددی به مکه رسید و سپس از آنجا به سوی عراق خارج شده و بعد از طی منازلی در کربلا مستقر شدند، اما ما وقتی به تاریخ نهضت مراجعه می کنیم گزارش قابل توجهی از حوادث و وقایع مسیر حرکت نمی یابیم.

همین طور برخی از وقایعی که در روز عاشورا اتفاق افتاده مخفی مانده است. یکی از این وقایع مسأله عطش امام حسین و اصحاب ایشان است.

در منابع متعدد با سند صحیح و قابل اعتماد، "اصل مسأله عطش امام حسین علیه السلام" و اینکه آن حضرت با لب تشنه به شهادت رسیدند، آمده است:

1- علامه نوری و علامه مجلسی روایت کرده اند: حسین بن علی(ع) و اهل بیت و اصحاب ایشان مظلومانه و در حالی که جسم و جانشان، مقهور و مورد ستم قرار گرفته بود و با لب تشنه به شهادت رسیدند. [1] یعنی اصل تشنگی.

2- صاحب مستدرک الوسائل از امام محمد باقر (ع) روایت کرده است که فرمودند: "حضرت حسین علیه السّلام... در حالى که مظلوم و اندوهگین و تشنه و غصه ‏دار بودند شهید شدند." [2] 

3- علامه مجلسی روایت کرده است که جبرئیل وقایعی را که بر امام حسین (ع) اتفاق می افتد برای حضرت آدم (ع) نقل کرد از جمله این که : این پسر تو دچار یک مصیبتى خواهد شد که مصائب دیگر در مقابل آن کوچک خواهند بود: حضرت آدم فرمود: چه مصیبتى؟ جبرئیل گفت: حسین در حالى شهید مى‏ شود که عطشان، غریب و تنها... خواهد بود." [3]

علاوه بر روایاتی که ذکر شد روایات زیاد دیگری نیز وجود دارد [4] که فقط قضیه عطش امام حسین (ع) را برای ما مسلم می کند، اما بسیاری از جزئیات آن بر ما  معلوم نیست.

در باره این که برای تهیه آب اقدام به حفر جاه کردند یا نه روایاتی وجود دارد که به آنها اشاره می کنیم:

1- بنا به نقل برخی از روایات "... امام کلنگی برداشتند و پشت خیام زنان به فاصله نه گام به طرف جنوب زمین را کندند آبی گوارا بیرون آمد و آن حضرت و همراهان همه آب آشامیدند و مشک ها را پر کردند ... . [5]

ممکن است با توجه به نزدیکی کربلا به رود خانه فرات و بالا بودن سطح آب اصحاب نیز از این شیوه استفاده کرده باشند ولی این امر موجب گردید که دشمن از این امر مطلع شود و از آن به شدت جلو گیری کند!.

2- در تاریخ آمده است: "چون این خبر به عبیدالله زیاد رسید در ضمن نامه ای به عمرسعد، از او خواست که نگذارند اهل بیت امام حسین (ع) به آبی دست پیدا کنند و در نامه اش نوشت: به من چنان رسانیده اند که حسین (ع) و یاران او چاه ها حفر کرده و آب بر می دارند... چون بر مضمون نامه مطلع شوی باید که حسین بن علی (ع) و یاران او را از کندن چاه منع کنی و نگذاری که دنبال آب بگردند. [6]

3- از مناقب نقل شده که اهل بیت امام حسین (ع) در سه شبانه روزی که از آب ممنوع بودند، گاهی برای استعمال آب غیر شرب چاه حفر می کردند که دشمنان آنرا پر کردند (ممکن است آب چنین چاهایی با عمق بسیار کم مناسب نوشیدن نبوده است)، و گاهی حضرت ابوالفضل (ع) شجاعانه محاصره شریعه فرات را شکسته و آب می آوردند. در شب عاشورا، حضرت علی اکبر (ع) با 50 نفر به شریعه رفت و آب آورد ولی از صبح عاشورا دیگر ممکن نشد که آبی به حرم امام حسین (ع) [7] برسد.


[1] مستدرک‏الوسائل ج : 10 ص : 238، بحارالأنوار ج : 98 ص : 27 .
[2] مستدرک‏الوسائل ج : 10 ص : 240.
[3] بحارالأنوار ج : 44 ص : 246.
[4] بحارالأنوار ج : 44 ص : 246.، بحارالأنوار ج : 98 ص : 46، کامل الزیارات الباب الثامن و الأربعون کیف یحب أن یکون زائر الحسین بن علی ص 131.، ثواب‏الأعمال ص : 89.، بحارالأنوار ج : 44 ص : 304،الکافی ج : 6 ص : 392، کامل‏الزیارات ص : 107.، دیوان دعبل الخزاعی ، القصیدة التائیة.
[5] مدینة المعاجز، الباب الثالث فی معاجز الامام ابی عبدالله الحسین (ع)، ص 245.
[6] الفتوح، ابومحمد احمد بن علی اعثم کوفی، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ اول، 1372، بخش دوم، فصل ششم امام حسین (ع)، یزید، قیام، ص 893.
[7] منتهی الآمال، شیخ عباس قمی (ره)، انتشارات بهزاد، چاپ دوم، 1381، باب پنجم، مقصد سوم، فصل اول، ص 427، حاشیه.

با استفاده از سایت اسلام کوئست.

سپاسگزارم. 
ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا
جماعت خناسی که خود را مدافع انسانیت و بشریت میدانند و پز روشنفکری میدهند اگر یکبار بدون غرض معارف پاک محمدی را بخوانند اینطور یاوه‌گویی نمیکنند ولی مسلمه که اینا درست بشو نیستن چون با فرض به دین نگاه میکنن. اصلا نظر ما مسلمونا رو ول کنین برید توی اینترنت سرچ کنید دکتر کریس هیور ( chris hewer) ببینید اون که مسیحیه چی میگه درمورد اسلام و پیامبر و قرآن و امام حسین (ع). اون که اسم خودشو گذاشته خداباور اگه یک ذره به خدا باور داشت با خدا و دینش نمیجنگید،حتی یک ایراد نمیتونین از اسلام بگیرین، شما ها از اسلام بدتون میاد چون نمیزاره هر کی هر غلطی میخواد بکنه. شما به سرور بشریت تهمت شهوت پرستی میزنین درحالیکه اگه به زندگی خودتون نگاه کنین جز شهوت پرستی چیزی ندارین، اونا که میگن معصومیت نیست پس یه مورد خلافشو بیارن. اونا که به ما میگن عرب پرست هنوز اینقدر جاهلن که عرب و عجم و ترک و بلوچ میکنن نمیفهمن همه آدمن همه انسانن. ما جاهل نیستیم شما جاهلین که جلوی قبر کوروش سجده میکنین شما جاهلین که کل سال پول خرج هر کثافت کاری میکنین، چند هزار میلیارد صرف سفر به آنتالیا و ترکیه و ... میکنین صرف خرید لوارم آرایشی میکنین ولی تا محرم میشه نذری اسرافه پولشو بدین فقرا، چطور اون زمان که میرید استانبول فقیر نداریم؟؟؟ چه ایرادی میتونین از قرآن بگیرید؟ دونه درشتای شما نتونستن، در جواب تمام اراجیف آقای زد دین هم فقط یه چیز میگم، عزیز ضد درسته نه زد. اعوذ برب الناس من شر الوسواس الخناس الذی یوسوس فی صدور الناس من الجنه و الناس. کلام آخر : فمن اهتدی فلنفسه و من ضل فانما یضل علیها، هر که هدایت شد برای خودشه و هر که گمراه شد به ضرر خودش، اللهم اهدنا اجمعین
سلام من تمام مطالب و خوندم به نظرم تمام این شبهات همیشه بوده نسبت به ادیان به خصوص اسلام و پیامبر وحتی قران و۰۰۰ تمام اینها در قرآن جواب داده شده 
اینکه هر کسی نمی تونه شیعه باشه حقیقتی است انکار ناپذیر ۰۰۰این توفیقی هست که به هرکسی نمیدهند حالا هرچی شما بخوای توجیه کنی وقرانی وعلمی وتاریخی براشون دلیل بیاری۰۰۰به خصوص آخرالزمان که شیعیان واقعی مشخص میشوند و هر کسی نمی تونه شیعه بمونه
 مصلحت الهی بوده که آخرین فرستاده ش و کتاب الهی ایشون در میان اعراب باشه البته هر جای دیگه دنیا و به هر زبان دیگه ای هم بود باز بهانه می آوردند که مثلا چرا خدا در ژاپن فرستاده یا چرا به زبان انگلیسی هست قرآن۰۰۰آنوقت زبان انگلیسی میشد بی کلاسی
اما اونی که هی میاد میگه خانم شهربانو اسیر شد و۰۰۰
اون امام من علی علیه السلام وقتی خلیفه شد و فهمیدن که زن یهودی خلخال از پایش کندن گفتن رواست که از این ماجرا مردمسلمان بمیرد انوقت شما چی به ایشون نسبت میدهید۰۰۰مشکل شما اینه که فرق کسی مثل امام راکه از طرف خداوند انتخاب میشه با فردی که با زور و فریب خلیفه شد متوجه نیستی وهمه رو یکی میدانی
 برای خانم شهربانو افتخار همین بس که به دست امام حسین خریداری بشه۰۰۰من حاضرم صدها سال اسیر باشم تا به دست امامم خریداری بشم۰۰۰۰شما که خیلی ادعای ایرانی بودن داری تو که کنایه عرب بودن به امام و اسلام میزنی۰۰۰تو چه میدونی عشق چی هست؟؟تو چه میدونی عشق چی هست؟تو چه میدونی عشق چی هست

من آبادان زندگی میکنم هم دور تا دور ما رود هست

بهمنشیر، اروند

برای ساخت خانه ۳ متر گود برداری کردیم به هیچ ابی نرسیدیم

اگر هم ابی پیدا بشه اون اب لجن هست، یا گل الود و غیر اشامیدن

بابت مهرماه هم عرض کنم بدلیل گرما کولرهای ما تا ابان روشن هستن

نیاز به مکاشفه و برهان نداره

یسر بیان ابادان بصورت زنده مشاهده و باور کنن

من کاری ندارم کی چی گفته و کی راست میگه و کی دروغ ولی یقین دارم حادثه کربلا حاصل اتفاقاتی بوده که هیچکس از اون خبر نداره جز خدا چون حتی در معتبر ترین کتاب های تاریخی این حادثه دچار تحریفات زیادی شده و چیز دیگری که خیلی بابتش مطمئن هستم این که چیزی که این مداح ها و اخوند ها میگن و روایت میکنن شاید در حد ۱۰ درصد درست باشه چون صرف دراودرن اشک هم که شده دروغ ها ی زیادی به کربلا و اتفاقات اون اختصاص دادند. خیلی چیزها هست که میشه در رابطش بحث کرد و جای شبهه داره اتفاقاتی که با عقل جور در نمیاد . 

محمدرضای گرامی، من با احترام به خوبی های مداحان محترم باید بگویم که نباید روحانی ها و مداح ها را در کنار هم بنویسیم چون یک فرد روحانی سال ها تحصیل می کند و آرام آرام به نسبت دانشی که گردآوری کرده و پژوهش های خویش قدرت نقد متن ها و نقد منابع را به دست می آورد اما مداحان معمولا بیشتر بر جنبه های هنری و آوازی کارشان ممکن است تکیه کنند تا جنبه های علمی، البته من کارهای دکتر میثم مطیعی را به خاطر تخصصش در علوم قرآن و حدیث بیشتر می پسندم، آمار 10 درصد هم آمار نادرستی است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی